آستارا به لحاظ موقعیت مرزی خود به عنوان یکی از پایگاه های مهم در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در سطح کشور محسوب می شود
کد خبر: ۲۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 26 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،چنگیز شکوری  افزود : آستارا به لحاظ موقعیت مرزی خود به عنوان یکی از پایگاه های مهم در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در سطح کشور محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه هم اینک عملیات مربوط به بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی در 40 سوله در سطح شهرستان آستارا انجام می شود ، اضافه کرد : این مکان ها فرصتی را برای اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانواده ها شهری و روستایی آستارا فراهم کرده است ولی معضلات زیست محیطی را نیز با خود به همراه دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه ها در حوزه استحفاظی بخش مرکزی آستارا فعالیت می کنند ، اظهار کرد : افرادی که با رهاسازی پسماند محصولات کشاورزی باعث آلودگی زمین شوند شناسایی و به اداره حفاظت محیط زیست معرفی می شوند تا در چارچوب موازین قانونی با خاطیان برخورد شود.

شکوری در ادامه با اشاره به اینکه بخشداری مرکزی در سال جاری برای مدیریت پسماند زباله برنامه های جامعی دارد ، گفت : روستاهای ویرمونی ، باغچه سرا ، عنبران ، عباس آباد ، جلال آباد و خشکه دهنه به عنوان روستاهای پایلوت در راستای ساماندهی زباله و تفکیک آن از مبدا تعیین شده اند.

بخشدار مرکزی آستارا تجهیز روستاها به خودروهای جمع آوری زباله را از دیگر اقدامات مهم در این راستا خواند و اضافه کرد : با همکاری تعاونی دهیاران آستارا ، روستاهای باغچه سرا و حیران مجهز به دو دستگاه خودرو نیسان برای جمع آوری زباله شدند که در روزهای آتی روستای عنبران نیز مجهز به یک دستگاه خودروی جمع آوری زباله می شود.

وی ادامه داد : در سال جاری برای فرهنگ سازی در خصوص پاکیزه نگه داشتن محیط زیست 50 سطل زباله خریداری و در سطح روستاهای بخش مرکزی نصب شده و نیز محور مواصلاتی آستارا به اردبیل به تابلوهایی با شعارهای فرهنگی نظیر 'محیط زیست را آلوده نکنیم' مزین شده است. 

 در شهرستان 86 هزار نفری آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در محل دفن و دفع زباله شهرستان در داداش آباد و در نزدیکی سواحل دفن می شود.

این شهرستان به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران با معضل زباله تولیدی توسط گردشگران نیز رو بروست به نحوی که میزان تولید زباله در آستارا در ایام پرمسافر به دو برابر فعلی نیز افزایش می یابد
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار