کد خبر: ۲۶۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 16 July 2016
تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اختصاص یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان به زیرساخت طرح‌های دریا از سال 92 تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های دریای این شهرستان با اشاره به وظایف هر کدام از دستگاه‌های متولی در ستاد تسهیلات خدمات سفر گیلان اظهار کرد: عید فطر امسال دو میلیون نفر گردشگر وارد استان شد و خدمات مختلف بدون ردیف اعتباری به گردشگران ارائه شده است.

وی، سطح انتظارها از ستاد تسهیلات خدمات سفر در گیلان را بالا عنوان کرد و افزود: نیاز است دولت توجه ویژه‌ای به کددار کردن ستاد تسهیلات خدمات سفر به منظور دریافت اعتبارات داشته باشد.

این مسؤول، با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌ویژه اداره کل گیلان از پرداخت اعتبارات در زیرساخت‌های خدمات سفر غافل نبوده است، تصریح کرد: از سال 92 تاکنون یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها در قالب طرح‌های دریا در شهرستان‌ها، ایجاد کمپینگ، سرویس‌های بهداشتی و ... با فرمانداران و شهرداران همکاری داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به نحو مطلوب در استان اشاره کرد و یادآور شد: انتظارها در گیلان بالا است و نیازمند توجه ویژه به موضوع‌های زیرساختی در طرح‌های دریا هستیم.

علیزاده با اشاره به اینکه اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌ها در طرح‌های دریا و تفرجگاه‌های گیلان در حد صفر است، بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان در امور فرهنگی ابتکار عملی ندارند و به منظور ایجاد نشاط اجتماعی، فعالیت‌ها و تهیه خوراک فرهنگی برای مخاطبان نیازمند اعتبارات هستند.

* طرح‌های دریا نیازمند پشتیبانی ملی است

فرماندار رشت نیز در جریان بازدید مذکور به 23 کیلومتر از نوار ساحلی این شهرستان به طور مشترک با منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: امسال شش طرح سالم‌سازی دریا در ساحل رشت راه‌اندازی شده است.

سید عیسی مهدوی با بیان اینکه در طرح‌های سالم‌سازی دریا با امکانات شهرستانی فعالیت‌های ملی را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: طرح‌های دریا نیازمند پشتیبانی ملی است.

وی بر ایجاد آشتی بین دریا و گردشگران تأکید کرد و یادآور شد: فضای الگویی مناسبی باید بتوانیم در طرح‌های سالم‌سازی دریا به‌وجود آوریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار