هواي مشهد در وضعيت هشدار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش و ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد کیفیت هوای روز چهارشنبه این کلانشهر، ناسالم و در وضعیت هشدار است.
کد خبر: ۲۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 13 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید صالحی با بيان اين مطلب، گفت: بر اساس گزارش دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 103 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.

وی اظهار کرد: هم اکنون میزان آلودگی هوا در ایستگاه های خیام شمالی، سمزقند، شهید مفتح، چمن، سرافرازان و الهیه بیش از میزان مجاز است.
وی گفت: ایستگاه خیام شمالی با 177 و سمزقند با 155 پی.اس.آی به ترتیب آلوده ترین نقاط مشهد در صبح امروز هستند که کیفیت هوای این مناطق برای تمام گروه های سنی ناسالم گزارش شده است.
صالحی افزود: ایستگاههای شهید مفتح با 149، چمن با 132، سرافرازان با 129 و الهیه با 107 پی.اس.آی به ترتیب دیگر نقاط آلوده مشهد از نظر کیفیت هوا هستند.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با افزایش رفت و آمد در سطح شهر این وضعیت تا پایان امروز شدت یابد و به همین دلیل توصیه می شود مردم از رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد پرهیز کرده و عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار