ثبت بیش از ۱۸۳ اثر منقول خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ثبت ۱۸۳ اثر منقول خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ 29 August 2024

به گزارش تابناک رضوی، احسان زهره‌وندی امروز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403 گفت: خراسان رضوی با ثبت این تعداد اثر منقول در فهرست آثار ملی جزو استان‌های پیشرو است و بیشترین تعداد  آثار منقول کشور را طی سال جاری ثبت کرده است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: میراث فرهنگی منقول یا همان اشیای تاریخی موجود در موزه ها و مجموعه‌های فرهنگی در خراسان از تنوع و تعدد و فراوانی زیادی برخوردار است.
زهره‌وندی تصریح کرد: وجود موزه های معتبر همچون موزه بزرگ خراسان، مجموعه‌های چندگانه موزه‌های آستان قدس و موزه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در استان فرصت مغتنمی برای بازدید و شناخت جلوه های میراث فرهنگی را بوجود آورده است.
او افزود: از مجموع اشیای ثبت شده استان، تعداد 121 اثر متعلق موزه‌های آستان قدس رضوی، تعداد 46 اثر مربوط به موزه‌های میراث فرهنگی استان و تعداد 16 شی نیز متعلق به موزه اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ثبت ملی این آثار یک فرآیند قانونی و اقدامی پژوهشی است که موجب شناخت بهتر پژوهشگران و علاقه‌مندان از این آثار شده و همچنین امر حفاظت و حمایت از آن‌ها را در پناه قانون قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار