در گفتگو با مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد مطرح شد:

گناباد نیازمند تامین اعتبار جهت راه‌اندازی پروژه‌های آبرسانی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد گفت: این شهر نیازمند تامین اعتبار ویژه جهت حفر چاه و نصب آب شیرین‌کن است.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 28 August 2024

گناباد نیازمند تامین اعتبار جهت راه‌اندازی پروژه‌های آبرسانی

کمال حسینی_ به گزارش تابناک رضوی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد در نشست خبری با اشاره به اجرا و بهره‌برداری تعدادی از پروژه‌های آبرسانی و بهسازی خطوط آبرسانی گناباد، گفت: ۱۷ میلیارد تومان به بخش زون‌بندی آب‌رسانی به روستاهای اقماری گناباد اختصاص یافته که بخشی از این پروژه‌ها در حال انجام و کار بخشی دیگر از این پروژه‌ها به پایان رسیده است.

مجید اکرادی، گفت: برق‌رسانی و تجهیز چاه مجتمع کامیاب بخش کاخک با توجه به تنش‌های آبی این منطقه، با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان گناباد، ۴۸ هزار و ۷۹۵ فقره انشعاب وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۹ هزار و ۶۶۶ انشعاب در حوزه شهری و ۱۹ هزار و فقره ۱۲۹ انشعاب در حوزه روستایی و مجموع مصرف آب روستایی و شهری ۷ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۹۴ مترمکعب در سال گذشته بوده است.

وی در خصوص پروژه آب‌رسانی مسکن ملی بهارستان، نماز و کارگران، اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار ۳ میلیارد تومان اجرا و پروژه بهارستان به بهره‌برداری رسیده و پروژه آب‌رسانی مسکن ملی نماز و کارگران نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های اجرایی گناباد در مدت زمان کمتر از یک‌سال اجرا و به بهره‌برداری رسیده، عنوان کرد: در این مدت، ۲۳ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی در کل سطح شهرستان گناباد با صرف مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

اکرادی یکی از پر پر‌چالش‌ترین مسائل را اتفاقات حوزه آب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۳۹ اتفاق در گناباد رخ داده که هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان را به آب و فاضلاب گناباد تحمیل کرده است و این در حالی‌ست که حداقل ۲۴ ساعت زمان صرف رفع آن اتفاق خواهد شد.

وی قدمت زیاد خط انتقال آب قبلی را از دیگر مشکلات پیش‌روی شهرستان گناباد در تامین آب شرب این منطقه عنوان کرد و گفت: این خط در سال ۸۲‌ اجرا و به بهره‌برداری رسیده و استانداردهای آن نیز تغییر کرده بود و نیازمند احداث خط انتقال آب جدیدی بودیم.

وی یادآور شد: پروژه‌های آبرسانی گناباد همزمان با هفته دولت، با اعتباری بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان اجرایی شده و به دنبال تامین اعتبار برای حفر چند چاه و نصب آب شیرین‌کن نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار