کد خبر: ۲۴۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵ 15 June 2016
تابناک گیلان - مدیرعامل ستاد دیه گیلان از برگزاری جشن گلریزان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در 12شهرستان استان خبر داد و گفت: امسال حدود 500 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار کمک های خیران برای آزادی هستند.

حمید کامران زاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی این زندانیان حدود 50 میلیارد تومان برآورد شده است اما با تامین بخشی از آن از طریق ستاد دیه و بخشش شاکیان با میلغی قریب به 30 میلیارد تومان نیز این زندانیان آزاد می شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان برای جمع آوری کمک های مردمی جهت آزادی این زندانیان اظهار کرد: این جشن ها امسال در شهرهای رشت، فومن، آستارا، صومعه سرا، لاهیجان، انزلی، رودسر، رودبار، تالش، لنگرود، سیاهکل و آستانه اشرفیه برگزار می شود.

وی به زمان برگزاری این برنامه ها اشاره و اظهار کرد: این جشن از امروز ( 25 خرداد ماه ) با برگزاری در شهر رودسر هتل نگین چابکسر آغاز می شود.
وی اظهار کرد: این جشن بیست و نهم خرداد ماه نیز در شهرستان رودبار و سی و یکم ماه جاری در شهرستان های آستانه اشرفیه و فومن برگزار می شود
کامران زاده اضافه کرد: این برنامه در شهر رشت مرکز استان اول تیرماه و در شهرستان های تالش، صومعه سرا، لنگرود و بندر انزلی روز دوم تیرماه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همچنین جشن گلریزان در شهرستان های آستارا و لاهیجان سوم تیرماه و آخرین جشن گلریزان امسال استان دهم تیرماه در سیاهکل برگزار می شود.
سال گذشته 140 میلیارد تومان محکومیت زندانیان جرائم غیر عمد استان بوده است که در آن جشن ها مبلغ 784 میلیون تومان تعهد خیران به صورت نقدی، چک و وعده‌ای بود و قریب به 500 میلیون تومان از آن محقق شد که 220 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد طی سال گذشته و سه ماه نخست امسال فقط از طریق جمع آوری کمک های مردمی در جشن گلریزان در استان آزاد شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار