مشارکت ۳۴۳۷ خیر در طرح محسنین یزد

کد خبر: ۲۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 11 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به مشارکت ۳۴۳۷ خیر در طرح محسنین یزد، از پرداخت ۸۱۰ میلیون تومان در این طرح توسط خیران خبر داد.

محسن علیزاده  اظهار داشت: امید است ضمن احیای فرهنگ کمک به نیازمندان در سیره نبوی و ائمه معصومین با عنایت به توان و پتانسیل‌ موجود در بین خیرین و نیکوکاران، یاری‌رسانی به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این نهاد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با اجرای دقیق و اصولی "طرح محسنین" گامی مؤثر و پایدار در جهت غنا بخشیدن به وضعیت معیشتی خانواده‌ها و رفع نیازهای آنی و آتی آنان برداشته شده و مورد رضایت خداوند سبحان قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: خانواده‌های مشمول این طرح خانواده‌های با سرپرست زن، زنان بی‌سرپرست و با سرپرست بیمار، معلول و دیگر موارد هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: حامیان می‌توانند به جز موارد نقدی در زمینه‌های اشتغال، تأمین جهیزیه، اثاثیه ضروری منزل، مواد غذایی، پوشاک، مساعدت در زمینه امکانات بهداشتی، پزشکی، دارویی و مساعدت در زمینه‌ تأمین امکانات و تجهیزات آموزشی، فرهنگی، اردویی مشارکت داشته باشند.

وی در مورد نحوه مشارکت در این طرح گفت: مردم نوعدوست و خیر پس از مراجعه و یا تماس تلفنی با مرکز کمیته امداد در سطح استان، آمادگی خود را برای کمک به تأمین  بخشی از نیازهای خانواده‌های نیازمند اعلام می‌کنند و سپس مددکاران امداد نسبت به معرفی خانواده نیازمند به ایشان اقدام نموده و جهت انجام مشارکت و نحوه پرداخت وجوهات راهنمایی لازم را دریافت می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه تعداد 1 هزار و 618 نفر در یزد دارای حامی طرح محسنین هستند، عنوان کرد:  در سال گذشته مبلغ 8 میلیارد و 100 میلیون ریال توسط تعداد 3 هزار و 437 حامی نیکوکار به این افراد کمک شده است.

علیزاده عنوان کرد: مزایای این طرح شامل نظارت بر هزینه‌کرد وجوهات اهدایی حامیان محترم توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و امکان ارائه گزارش دقیق و کامل از وضعیت معیشتی، فرهنگی، اقتصادی و سایر موارد خانواده‌های تحت حمایت طرح به حامیان است.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در امر پرداخت و جلوگیری از اتلاف وقت حامیان محترم در پرداخت مبالغ اهدایی، کمیته امداد امام (ره) نسبت به واریز و پرداخت الکترونیکی اقدام نموده که از طریق شناسه پرداختی در اختیار حامی قرار می‌گیرد، وجوهات به حساب متمرکز طرح محسنین واریز شده و برای خانواده موردنظر هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مددکاران امداد به عنوان پل ارتباطی و رابط مستقیم، تمام درخواست‌های حامیان و خانواده‌های نیازمند را متقابلاً اعلام می‌کنند، ادامه داد: در این شیوه چنانچه امکان بازدید و ملاقات با توجه به رضایت خانواده فراهم باشد، مددکاران نسبت به ملاقات حضوری با این خانواده اقدام کرده تا حامیان محترم از نزدیک شاهد اثرات متعدد فقر بر زندگی و نتایج با برکت مشارکت آنان در رفع مشکلات نیازمندان باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار