کد خبر: ۲۳۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 25 May 2016
تابناک گیلان - استاندار گیلان پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد را زنگ خطری برای این استان دانست و گفت: نمی توان سیاست‌های جمعیتی را دستوری اجرا کرد بلکه نیازمند فرهنگ سازی و رفع موانع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(5 خرداد) در همایش ملی روز جمعیت در سالن اجتماعات استانداری با تاکید بر بهره گیری از فناوری های روز در سازمان ثبت احوال اظهار کرد: سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب نکات راهبردی بسیاری را به مسئولان گوشزد کرده که باید این سیاست ها اجرا شود.

 

وی منابع ملی گاز، نفت و معادن و نیازمندی کشور به نیروهای جوان، تحصیلکرده و بانشاط را از سیاست های ابلاغی دانست و افزود: باید جوانان ما از فن آوری های روز دنیا در توسعه و پیشرفت کشور بهره برند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه های اجرای موظف هستند در راستای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری حرکت کنند گفت: برای استفاده مطلوب از منابع ملی نیازمند سیاست برون نگر و درون زا هستیم که در مباحث اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید است.

 

وی سیاست برون نگر را تعامل با دنیا اعلام و تصریح کرد: سیاست غلط دولت قبل موجب ایجاد فضای دشمنی علیه ایران اسلامی شده و فضای ارتباطی ما با بسیاری از کشورها بسته شده بود.

 

نجفی با بیان اینکه صنایع فولادی ما همچنان در حال تاوان سیاست‌های قبل هستند اذعان کرد: عده ایی راضی نیستند ارتباطات مشخص و برجام شفاف شود زیرا منافعشان به خطر می افتد.

 

وی با اشاره به امضای توافق نامه سه جانبه بندر تجاری چابهار بین ایران، هندوستان و افغانستان گفت: این توافقنامه بزرگترین پروژه شرق و جنوب شرق است که موجب تحول عظیمی در مناسبات منطقه‌ایی می شود.

 

استاندار به کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و تصریح کرد: حدود 10 سال این ارتباط اقتصادی قطع بود و سال گذشته به همت دولت با ریاست وزیر ارتباطات دوباره از سر گرفته شده و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان که ریاست کمیسیون مشترک در این کشور را عهده دار است فردا برای چندمین بار به گیلان سفر می کند که فرصت جدیدی برای توسعه استان است.

 

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های جمعیتی تصریح کرد: در سیاست های جمعیتی نیازمند نیروهای جوان در کنار امید آفرینی در مردم و ارتباط با دنیا هستیم تا جمعیتی توانمند و فعال داشته باشیم.

 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نمی توان سیاست‌های جمعیتی را دستوری اجرا کرد بلکه نیازمند فرهنگ سازی است افزود: باید زمینه های فرهنگی و اجتماعی افزایش زاد و ولد در کشور را توأم با افزایش درآمد سرانه و ایجاد رفاه مردم محقق کرد.

 

وی  مجموعه عواملی را موجب بالارفتن سن ازدواج دانست و افزود: جوان نیازمند فراهم کردن امکانات اولیه برای زندگی است و نمی تواند با دست خالی زندگی را آغاز کند.

 

نجفی کنترل مرگ و میر به ویژه کشتارهای جاده ایی را یکی از عوامل کاهش جمعیت ذکر کرد و افزود: علی رغم تلاش ویژه در کاهش تصادفات متاسفانه سال گذسته بسیاری از تصادفات منجر به فوت مربوط به عابرین پیاده و موتورسواران بود.

 

وی ادامه داد: باید در این راستا فرهنگ سازی کرده و موتورسواران را به رعایت نکات ایمنی توجه داده تا بتوانیم اینگونه فوت ها را کاهش دهیم.

 

استاندار با بیان اینکه گیلان استان پیری است خواستار اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب توسط دستگاه های اجرایی برای جوان سازی جمعیت شد و تاکید کرد: پیری چمعیت زنگ خطری برای استان است زیرا در آینده نیازمند جمعیت جوان، پویا و اندیشمند هستیم.

 

وی در ادامه به افزایش آمار طلاق در استان به ویژه در شهر رودسر اشاره کرد و گفت: متاسفنه در شهرستان رودسر دو برابر  ازدواج، امار ثبت شده طلاق داریم که مربوط به پنج شهر مازندران است.

 

نجفی اضافه کرد: در رامسر و تنکابن دفتر ثبت طلاق وجود ندارد و این افراد برای طلاق به رودسر مراجعه می کنند که موجب رشد منفی طلاق در این شهر شده و این برای گیلان خوب نیست.

 

وی خواستار ممنوعیت ورود مازنی ها جهت ثبت طلاق در رودسر شد و گفت: این روند افزایش، غیرطبیعی بوده و به ضرر استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار