کد خبر: ۲۲۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 02 May 2016
رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری مدیر یک وبلاگ غیراخلاقی در فضای مجازی رشت و مدیر تارنمای آموزش هک و نفوذ در رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با تشریح شناسایی و دستگیری وبلاگ غیراخلاقی در این شهرستان اظهار کرد: با تلاش پلیس مدیر 24 ساله وبلاگ غیراخلاقی اهل و ساکن رشت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

 وی با بیان اینکه فرد مذکور محتوای غیراخلاقی را در فضا مجازی منتشر می‌کرد، افزود: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

 رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه متهم مذکور با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل داده شد، از دستگیری یک مدیر تارنمای آموزش نرم‌افزار هک و نفوذ در رودبار خبر داد.

 وی گفت: در راستای طرح مقابله با گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ، کارشناسان تیم رصد پلیس فتا تارنمای اینترنتی را شناسایی کردند که مدیر آن اقدام به آموزش نرم‌افزارهای هک و نفوذ می‌کرد.

 محمدخانی متهم مذکور را 20 ساله خواند و یادآور شد: این متهم با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار و با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 وی تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قراردادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به‌کار می‌رود را جزو جرایم رایانه‌ای عنوان کرد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: طبق فصل هفتم دیگر جرایم، ماده 25 قانون جرایم رایانه‌ای، هر شخصی که مرتکب اعمال مذکور شود به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده یا اطلاع از وبلاگ‌های غیراخلاقی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار