مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی:

42درصد رشد سرمایگذاری در انزلی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 42 درصدی ارزش سرمایه گذاری طی سال 93 در مقایسه با سال ماقبل در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 09 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، امین افقی روز پنجشنبه اظهار کرد : حجم سرمایه گذاری اظهار شده از سوی سرمایه گذاران علاقمند به حضور در این منطقه پارسال به بیش از 12 هزار و 134 میلیارد ریال رسید و این در حالی است که سال 92 میزان سرمایه گذاری ها حدود هشت هزار و 535 میلیارد ریال بود.

وی تعداد شرکتهای دریافت کننده مجوز سرمایه گذاری در سال گذشته را 45 شرکت اعلام و تصریح کرد : این رقم در مقایسه با 35 مجوز سرمایه گذاری صادره در سال ماقبل، بیانگر رشد 28 درصدی است.

وی افزود : تعداد شرکتهای ثبت شده از سوی شرکتهای داخلی و خارجی در سال 93 به 308 شرکت رسید که این تعداد در مقایسه با 248 شرکت به ثبت رسیده در سال 92 از رشد 24 درصدی برخوردار است .

افقی ، در خصوص عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه درآمدهای محقق شده و هزینه های عمرانی یادآور شد : پارسال حدود 80 درصد درآمدهای سازمان، صرف تکمیل و اجرای پروژه های عمرانی زیرساختی شده و هزینه اجرای طرح های عمرانی سال 93 نسبت به سال ماقبل رشد 325 درصدی داشت. 

وی فعال سازی بورس کالای منطقه آزاد انزلی بعنوان تالار اختصاصی بورس کالای مناطق آزاد کشور را از مهمترین اتفاقات سال گذشته عنوان و تصریح کرد ایجاد این بورس نقش بسزایی در شفافیت ، رونق فضای کسب و کار و از میان برداشتن واسطه گری در معاملات تولید کنندگان و فعالان اقتصادی منطقه داشت.

به گفته وی با همکاری پنج کارگزاری فعال در بورس کالای منطقه آزاد انزلی ، 14 نوع کالای عرضه شده در این تالار به حجم 220 هزار تن مورد معامله قرار گرفته است.

افقی خاطرنشان کرد : تعداد مجوزهای صنعتی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در سال گذشته 25 فقره با میزان سرمایه گذاری دو هزار و 794 میلیارد ریال بود که در مقایسه با 16 فقره با 203 میلیارد ریال سال ماقبل رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد .

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار