شکاف۳۰درصدی منابع ومصارف بانکی گیلان/استان۲ هزار میلیاردتومان سرمایه درگردش نیاز دارد

کد خبر: ۲۰۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 02 April 2016
تابناک گیلان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با اشاره به شکاف ۳۰ درصد بین منابع و مصارف بانکی استان گفت:واحدهای تولیدی استان سالانه حداقل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدحسین اصغریان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان امروز(14 فروردین) در نخستین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و نشست بررسی مصوبات سفر با بیان اینکه عمده مشکلات استان در اجرای مصوبات سفر در زمنیه تسهیلات بانکی است اظهار کرد: ارزش تولیدات استان گیلان در بخش صنعت حداقل سه هزار و 500 میلیارد تومان است.

 

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی بیش از 80 هزار میلیارد در سال تولیدات وجود دارد افزود: واحدهای تولیدی گیلان سالانه حداقل بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

 

اصغریان ادامه داد: در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان سه هزار و 300 میلیارد تومان در دوره 2 ساله به واحدهای تولیدی استان اختصاص یافت که 82 درصد محاسبات استان بوده است.

 

وی با اشاره به طرح‌های جدید اذعان کرد: در خصوص طرح‌های ایجادی جدید و طرح‌های نیمه تمامی که از قبل تسهیلات مصوب نداشتند، اعتبار استان 50 میلیارد تومان بود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان تصریح کرد: در سال گذشته سرمایه در گردش جدید حدود 100 میلیارد تومان عملکرد بانک‌ها بود که با 300 میلیارد تومان تمدید و تقسط مجدد به 350 میلیارد تومان رسید.

 

وی با بیان اینکه عمده مشکل استان در سرمایه در گردش عدم اختیار بانک‌های استانی است افزود: عمده بانک‌های کشوری برای بررسی طرح‌های ایجادی به بانک‌های استان اختیاری تفویض نکرده اند و همین مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

اصغریان با بیان اینکه منابع بانکی استان هفت هزار و 400 میلیارد تومان است تاکید کرد: این درحالی است که مصارف استان 10 هزار میلیارد تومان و 30 درصد بیشتر از منابع است.

 

وی با اشاره به رقابت ناسالم موسسات مالی و بانک‌های خصوصی با بانک‌های دولتی تصریح کرد: سود بالای این موسسات به مشتریان باعث جذب سرمایه شده که عمدتا به خارج از استان منتقل می‌شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان  به تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره و اذعان کرد: شرایط دریافت این تسهیلات سخت بوده و مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار