فرهاد فلاح‌کریمی با اشاره به همکاری خوب مردم در پیشگیری از وقوع جرم در گیلان اظهار کرد: از 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون وضعیت خوبی در پیشگیری از سرقت در استان حاکم است
کد خبر: ۱۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 05 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،فرهاد فلاح‌کریمی با اشاره به همکاری خوب مردم در پیشگیری از وقوع جرم در گیلان اظهار کرد: از 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون وضعیت خوبی در پیشگیری از سرقت در استان حاکم است.

وی از کاهش وقوع جرم از ابتدای نوروز امسال تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: پلیس در امر شناسایی و دستگیری سارقان توفیق‌های خوبی داشته است.

فلاح‌کریمی وضعیت امنیتی گیلان را بسیار مطلوب خواند و بیان کرد: از 28 اسفند ماه سال 93 تاکنون با توجه به هشدارهای لازم به شهروندان مبنی بر پیشگیری از جرم با کاهش وقوع سرقت از داخل خودرو و منزل نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مواجه هستیم.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از وقوع 100 فقره سرقت داخل خودرو از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و تصریح کرد: در مدت مذکور 87 مورد سرقت منزل در گیلان داشتیم.

وی پیشگیری از وقوع سرقت را نیازمند مراقبت و هوشیاری شهروندان عنوان کرد و گفت: شهروندان وسایل با ارزش خود را در داخل خودرو نگذارند که این امر موجب جلوگیری از ارتکاب جرم توسط سارقان می‌شود.

فلاح‌کریمی خواستار ارائه گزارش شهروندان به فوریت‌های پلیسی 110 و 130 پلیس آگاهی گیلان شد و اظهار کرد: پلیس تلاش می‌کند در کمترین زمان ممکن به گزارش‌های مردمی رسیدگی کرده و فضای امنی برای زندگی و کسب و کار شهروندان ایجاد کند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه در وقوع جرایم عنصر میل به انجام عمل مجرمانه از موضوع‌های مهم است، خاطرنشان کرد: پلیس از میل و انگیزه مجرمانه اطلاعی ندارد اما اگر موقعیت برای عمل مجرمانه فراهم نباشد سارقان و مجرمان نمی‌توانند در امر ارتکاب جرم موفق باشند.

وی یادآور شد: ما هستیم که با ایجاد موقعیت سارقان را تحریک به سرقت می‌کنیم و اگر در محل زندگی و کسب و کار موقعیت‌های سوء استفاده را از بین ببریم در دام مجرمان گرفتار نمی‌شویم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار