واقعیت های فوتبال اردبیل چیست؟

کد خبر: ۱۷۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 28 January 2016
فوتبال اردبیل مثل هر پدیده اجتماعی دیگر نیاز مبرمی به تجزیه و تحلیل علمی و داوری های عادلانه دارد تا بتواند به درستی جایگاه واقعی و حقیقی خود را در لایه های تو بر توی جامعه جوان ما و در مجموع کلیت ورزش استان پیدا نماید.
آنچه که پیش روی داریم و در نزد افکار عمومی، فوتبال اردبیل همچون گذشته دور و نزدیک دردانه دوست داشتنی خاص و عام است ودر نظر کارشناسان و رسانه های نوشتاری و تصویری ، اجتماعی فراگیر برای حمایت بدون چون و چرا از آن وجود دارد.
از این فرصت به دست آمده و وحدت همه دست اندرکاران برای حمایت از فوتبال ، مسئولین باید نهایت استفاده را ببرند و اقداماتی اساسی در بالا بردن کیفیت این رشته ورزشی و از بین بردن مشکلات موجود اقدام نمایند.
مشکل فوتبال ما اظهار نظر آن کارشناس درجه سه و یا آن مربی زحمتکشی نیست که تا دهان باز می کند و حرفی می زند و انتقادی می کند و راه حلی ارائه می نماید هر حرکت و رفتارش را بهانه بگیریم و انواع حملات را برای خاموش کردن و در نهایت بدنام کردنشان به کار بندیم.
مشکل فوتبال ما انتقاد های مطبوعات متعهد و دلسوز و مشفق به حال فوتبال نیست که از سر صدق می نگارند و به چیزی جز تعالی ورزش و فوتبال استان فکر نمی کنند و یا مشکل از آن دسته از مطبوعات نیست که از سر غرض تحریر می کنند.
مشکل فوتبال ما صرفا عدم حمایت مالی از باشگاه ها نبوده و نیست این امر به یک وسیله ای برای توجیه کم کاری ها و عدم موفقیت ها تبدیل شده است . تا می گویند چرا فوتبال ما نمی تواند سری در بین سرها درآورد و حتی در رده های پایه نیز نمایندگان شایسته ای در تیم های ملی داشته باشد می گویند که کسی برای حمایت مالی از فوتبال قدم پیش نمی گذارد و اگر می بینید که فوتبال سیر نزولی دارد و دیگر مانند گذاشته در تیم های ملی یارانی ثابت و تاثیر گذار نداریم همه به نبود اسپانسر مربوط نمی شود و نباید همه کاسه کوزه ها را بر سر آن بشکنند.
واقعیت مطلب این است که فوتبال اردبیل چشم انداز و افق روشنی را فراروی دوستدارانش به تصویر نکشیده است . به کلامی دیگر مشکل فوتبال ما نه مربوط به بدنسازی غیر اصولی است و نه مربوط به کمبود استعدادها و خلاقیت ها در آن می شود.
مسائل و مشکلات موجود در متن و حاشیه فوتبال ما به رخدادها و معضلات پشت پرده آن بستگی تام و تمام پیدا کرده است. اگر می خواهیم به مشکلات پایان بدهیم و فوتبال را بمانند گذشته سرافراز ببینیم باید به واقعیت های موجود گردن نهیم و جز نفع فوتبال به چیز دیگری فکر نکنیم و در انتخاب دست اندرکاران آن به جز آینده روشن جوانان این منطقه به پارامترهای دیگر توجه نکنیم و جلب رضایت یک و یا دونفر را به نفع کل جامعه تعمیم ندهیم و در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار و کردار خود ببینیم.
برای پیشرفت و رشد فوتبال و برای جبران ناکامی ها و عقب ماندگی ها یی که به ناحق گریبان فوتبال اردبیل را گرفته است باید همه دلسوزان و خیرخواهان و دست اندرکاران فوتبال دست به دست هم داده با انجام خالصانه وظیفه بتوانند برای مساعد کردن محیط و پاک کردن فضا و سالم سازی بستری که قرار است فوتبال ما در آن رشد کند و تقویت شود بکوشند .
آنهایی که می خواهند در فوتبال مسئولیتی را قبول کنند باید به فکر حاکم کردن آرامش در فضای فوتبال باشند و در این اندیشه باشند که وحدت را جایگزین تفرقه و چند دستگی نمایند و به این وسیله از هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ممانعت بکنند.مسئول فوتبال استان باید با هر کس و هر جریانی که بخواهند با حضور در صحنه فوتبال به جای انجام مسئولیت به فکر تامین منافع شخصی با اجرای اوامر باندی باشند اجازه میدان داری ندهند و فقط در فکر خدمت بی منت باشند و همه فکر و ذهن خود را به فوتبال معطوف کنند و وارد جریان های سیاسی نشوند.
منبع: نشریه ورزش اردبیل
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار