کد خبر: ۱۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 13 January 2016
استان‌ها > گیلان - استاندار صبح امروز در کارگروه دولت الکترونیک که در سالن غدیر استانداری برگزار گردید گفت : گیلان باید تا سال آینده جزء 4 استان برتر کشور در دانش فناوری اطلاعات قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرائی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در 2.5 سال اخیر دولت تدبیر و امید گام بزرگی در بخش دولت الکترونیک برداشته است افزود : باتوجه به سیاست‌های نظام و دولت باید با استفاده از فرصت‌های درونی و جهانی کردن آن ضمن اقتصادی کردن فناوری‌های دانش بنیان جایگاه ایران را ارتقاء دهیم.

وی به درآمدهای میلیارد دلاری دانشگاه بزرگ دنیا از بخش فناوری و دانش اشاره و خاطر نشان کرد : بسیاری از جوانان این مرز و بوم به عنوان سرمایه‌های ما در دانشگاه‌های دنیا تولید علم و فناوری می‌کنند و محل اتصال ایران و آن دانشگاه‌ها هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مطالبات رئیس جمهور در پیشگیری از فساد اداری را شفاف سازی عنوان و تصریح کرد : باید ضمن شفاف سازی اقدامات بر افزایش سطح رضایتمندی مردم در چابک سازی بدنه‌ی دولت نیز اقدام کنیم.

وی تأکید رئیس جمهور بر شفاف سازی صندوق‌های رأی در انتخابات را به عنوان یک اندیشه عنوان و خاط نشان کرد : بیان این مطلب به آن مضمون نیست که اگر صندوق‌ها شفاف نباشد تغییری در آراء مردم صورت می‌گیرد و صرفاً به عنوان اندیشه‌ی شفاف کردن امور در مقابل مردم است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت سال 95 هیچ مکاتبه‌ای از سوی دستگاه‌ها با استانداری خارج از سامانه الکترونیکی پذیرفته نخواهد شد افزود : همه دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا پایان سال جاری باید به عضویت این سامانه درآیند.

استاندار گیلان عضویت در سامانه الکترونیکی مکاتبات را یکی از معیارهای سنجش مدیران در سال جاری عنوان و تصریح کرد : همه دستگاه های نظارتی و بازرسی این بخشنامه را به عنوان برنامه دستگاه‌ها تلقی کنند در صورت عدم تحقق گزارش نمایند.

وی با اشاره به اینکه به رغم کاهش رتبه ی گیلان در کشور، این جایگاه در بخش استفاده از فرصت های دانش فناوری زیبنده استان نیست خاطر نشان کرد : از اختیارات و حضور گیلانیان در رده‌های بالای باسوادی، فرهنگ، نخبه پروری در کشور باید استفاده کرد و جایگاه این استان را ارتقا دهیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال در حوزه ICT با مشارکت بخش دولتی و خصوصی با اعتبار 400 میلیارد تومان پروژه‌های مختلفی در استان به بهره‌برداری می‌رسد افزود : این نشانگر آن است که گیلان در حوزه‌ی زیرساخت‌های ICT حضور پررنگی دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته هر ماه یک خدمت جدید به سامانه الکترونیکی استانداری افزوده شد گفت : نگاه ما ایجاد تحرک و بهره‌مندی اقتصادی از دانش فناوری اطلاعات است.

نماینده عالی دولت در گیلان عزم مدیران ارشد استان را در قرار گرفتن گیلان جزء 5 استان برتر کشور در بخش فناوری اطلاعات عنوان و خاطر نشان کرد : افتتاح 6 پروژه حوزه فناوری اطلاعات در گیلان بستری امن، مطمئن، ارزان و پرسرعت را برای مردم فراهم تا شاهد کاهش هزینه‌ها، تردد و تراکم کم اداری باشیم.

وی اطلاع مردم از مراحل مکاتبات اداری خود را ضروری عنوان و تأکید کرد : اگر مردم در جریان نحوه‌ی رسیدگی به مطالباتشان قرار بگیرند در صورتیکه حتی درخواست آنان به واسطه تأمین اعتبار یا بودجه قابلیت اجرا نداشته باشد توجیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه فناوری‌های دانش بنیان باید به درستی هدایت شود خاطر نشان کرد : افتتاح یک پل با اعتبار یک میلیارد تومان اثرات عینی فراوانی دارد اما با این حجم زیرساخت با اعتبارات بالا جایی مطرح نشده است که نیازمند آگاه سازی مردم است.

استاندار گیلان توسعه فناوری و اقتصادی کردن آن را ضروری عنوان و تصریح کرد : توسعه دانش فناوری در استان گیلان باید با نگاه اقتصاد محور شکل بگیرد.

دکتر نجفی نقش دانشگاه گیلان در آموزش و ارتقای جایگاه استان را بسیار موثر دانست و افزود : از ظرفیت بالای دانشجویان، مدرسان و نخبگان این استان باید بهره لازم را ببریم.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در بخش پیشخوان دولت به منظور پویایی هرچه بیشتر آن تأکید و تصریح کرد : امیدواریم بتوانیم سیاست دولت برای هوشمندسازی اقدامات با مشارکت مردم را محقق سازیم.

گفتنی است در این جلسه 6 طرح زیر ساخت فناوری اطلاعات و خدمات دولت الکترونیک با حضور استاندار گیلان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

در این کارگروه همچنین تفاهم‌نامه توسعه شبکه دولت، تفاهم نامه ایجاد بستر دولت همراه و تفاهم نامه سه جانبه همکاری در پیاده‌سازی سامانه الکترونیکی استعلامات به امضاء رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار