کد خبر: ۱۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 24 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

44 پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی فومن به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، تبدیل و تغییر کاربری در اراضی حاصلخیز، تهدیدی جدی برای امنیت غذایی کشور است. این پدیده نامبارک، علاوه بر از بین بردن اراضی کشاورزی، صنعت گردشگری را نیز مورد تهدید قرار داده است، زیرا نه تولید را بالا می‌برد و نه سهمی در ارزش افزوده‌ دارد.

پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی که نماد آن در ویلاسازی‌های شمال کشور آشکار است، آثار ناگواری را به همراه داشته که اقتصاد ملی را نیز تاثیر قرار می‌دهد.

اراضی حاصلخیز فومن به دلیل برخودراری این شهرستان از نعمت فراوان طبیعت زیبا از دست متخلفین و سودجویان در امان نیستند و مورد طمع سودجویان قرار گرفته‌اند.

محمدرضا ابراهیم‌زاده مدیر جهادکشاورزی فومن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 44 پرونده تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: حکم 6 مورد قلع و قمع این پرونده‌ها نهایی شده و حکم قضایی نیز اجرا شده است.

ابراهیم‌زاده از مردم و مسافرین استان خواست تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز و تغییر کاربری زمین‌های زراعی از مراجع ذیصلاح مجوز دریافت کنند. با سهل انگاران در خصوص این امر به جد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

پس از رسیدگی به گزارش‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی شهرستان فومن، جرم مابقی واحدها اثبات شده است.

وی از همه مردم خواست تا در صورت مشاهده تغییر کاربری غیر مجاز با اطلاع به سامانه 131 گشت اراضی، در حفظ این نعمت بزرگ کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار