ديدار استاندار گيلان با وزير صنعت و اقتصاد جمهوري آذربايجان

کد خبر: ۱۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 18 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان در دیدار با وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: امور مربوط به احداث ترمینال کالا در آستارا و احداث خط ریلی از این ترمینال تا نقطه صفر مرزی به طور جدی درحال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو ، «محمد علی نجفی» در این دیدار با اشاره به استقبال مناسب بخش خصوصی از همایش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان گفت: این علاقمندی حاکی از این است که باید برای تسهیل ارتباطات اقدامات لازم انجام پذیرد.
نجفی با بیان اینکه تراز تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط خوب و سازنده کنونی نیست ابراز امیدواری کرد: سفر هیات تجاری گیلان به باکو و دیدارهای متعدد و افزایش مشوق های لازم از سوی دو کشور ازجمله تسهیل در بخش روادید ، منجر به افزایش تبادلات تجاری شود.
استاندار گیلان به قابلیت های توریسم درمانی همچنین منطقه آزاد انزلی و ترمینال دریایی بندر انزلی اشاره و آنها را از دیگر ظرفیت های همکاری اعلام کرد.
وی با اعلام آمادگی استان گیلان برای واردات میوه و مرکبات از ایران به جمهوری آذربایجان ، روسیه و دیگر کشورها گفت: برگزاری نمایشگاه محصولات غذایی ایران در جمهوری آذربایجان می تواند فرصت مناسب برای بهرمندی از ترانزیت میوه از طریق خاک این کشور باشد.
وزیرصنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: شاهد به نتیجه رسیدن تصمیمات دو کشور برای بهبود روابط هستیم و نتایج خوب این روابط در آینده بیشتر خواهد شد.
«شاهین مصطفی اف» گفت: هر دو کشور شرایط خوبی را برای رونق بیشتر ارتباطات دوجانبه دارند که توسعه زیرساخت ها به ویژه راه آهن و افزایش همکاری ها در زمینه منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی از مهم ترین آنها است.
رییس کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و ایران افزود: در دیدارهای گذشته با دکتر واعظی وزیر ارتباطات ایران و رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان درباره 24 ساعته کردن گمرک دو کشور مذاکرات سازنده ای انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار