در سال های جنگ تحمیلی ، اقشار مختلف مردم به جبهه های حق علیه باطل شتافتند که تعدادی از این بزرگواران جرعه شهادت را نوشیدند که یکی از این شهدای گرانقدر ، سردار علیرضا خلوص دهقانپور بود که در ورزش نیز تبحر خاصی داشت .
کد خبر: ۱۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، در سال های جنگ تحمیلی ، اقشار مختلف مردم به جبهه های حق علیه باطل شتافتند که تعدادی از این بزرگواران جرعه شهادت را نوشیدند که یکی از این شهدای گرانقدر ، سردار علیرضا خلوص دهقانپور بود که در ورزش نیز تبحر خاصی داشت .

شهید والامقام علیرضا خلوص دهقانپور در سال 1338 در روستای ازگم شهرستان صومعه سرا در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

وی ضمن تحصیل برای کمک به خانواده خود در امر کشاورزی از زحمات طاقت فرسای خود در مزارع دریغ نمی ورزید

و در همان دوران نوجوانی خویش بسیار فعال، پرتوان، چابک و در عین حال مودب بود.

شهید خلوص دهقان پور در ورزش نیز تبحر داشت و به عنوان فوتبالیست در تیم منتخب شهرستان صومعه سرا حضور داشت و همچنین در رشته رزمی جودو نیز فعالیت داشت .

این شهید گرانقدر در تمامی فعالیت های انقلابی نقش فعال داشت و در تظاهراتی که بر پا می شد محال بود که وی در آن به چشم نخورد و پس از پیروزی انقلاب در تمامی تشکیلات انقلاب اسلامی اگر از بانیانش نبود از پیشگامانش بود.

او در مقابله با گروهک های ملحد و منافق نیز نقش فعالی داشت و در درگیری با منافقین مجروح شد و بسیاری از منافقین از او وحشت داشتند .

شهید علیرضا خلوص دهقانپور با آغاز جنگ تحمیلی پس از فراگیری آموزه های رزمی و تاکتیکی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد که شجاعت و دلاوری های وی در حملات علیه دشمن نظر فرماندهان را به خود جلب کرد و در یکی از عملیات ها پس از شصت ساعت که در محاصره دشمن بودند و او فرماندهی دسته ای را به عهده داشت که پس از این مدت ، با شهامت نیروها را از محاصره در آورد.

وی در عملیات رمضان به شدت مجروح شد و از آنجایی که بسیار شیفته جهاد و مبارزه بود برای آنکه باز هم وارد صحنه عملیات شود از بیمارستان با همان لباس بیماری به قصد جبهه بدون اجازه و اطلاع پزشکان معالج ، خارج شد . 

شهید خلوص دهقانپور در اکثر عملیات ها شرکت فعالی داشت و بارها مجروح شد و در عبادتش نیز عمیق بود و به نماز شب بسیار اهمیت می داد و در حال عادی و روزمره کمتر دیده می شد که بی وضو باشد.

آن شهید بزرگوار کمتر حرف می زد و بسیار به حرف ها گوش می داد و به خصوص به کودکان بسیار بها و شخصیت می داد و به همه آنان سلام می کرد و آنان را بسیار دوست می داشت و در بسیاری از موارد که در کوچه کودکان او را می یافتند گرداگرد او حلقه می زدند .

در طول چندسال جنگ تحمیلی او دوستان بسیاری را هدیه انقلاب اسلامی کرد که جدایی از آن ها را بسیار مشکل می دید او در وجودش عشق و ایثار بود و از مصادیق بسیار بارز (اشداء علی الکفار و رحماء بینهم) بود چرا که دوستان از وجودش در شهر و هر جای دیگر بسیار خوشحال ، خشنود و دشمنان نیز بسیار مایوس و ناخشنود بودند.

شهید علیرضا خلوص دهقانپور به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت عشق می ورزید و به امام راحل فوق العاده احترام می گذاشت و بسیار دوستش می داشت.

این شهید بزرگوار در سال 61 با یک خانواده مذهبی وصلت کرد که حاصل این وصلت میمون و مبارک دو فرزند به نام های اسماعیل و زینب به یادگار مانده است که بنا به وصیتش نام اسماعیل همچون اسماعیل حضرت ابراهیم(ع) برای قربانی به پیشگاه احدیت بر وی نهاده بود و زینب را غمخوار می دانست.

وی سرانجام پس از سال ها مجاهدت و مبارزه در راه حق و نبرد در میادین رزم در تاریخ 25 خرداد سال 67 در یک عملیات در ارتفاعات غرب کشور(ماووت قله قامیش) دوستان خبر مفقودالاثر بودنش را به اطلاع خانواده اش رساندند.

پیکر پاک و مطهر این شهید پس از سال ها بر دستان مردم شهیدپرور صومعه سرا تشییع و در مسجد جعفری این شهرستان آرام گرفت .

در بخشی از وصیت نامه سردار شهید علیرضا دهقانپور وصیت نامه آمده است : بعد از شهادتم آه و زاری نکنید تا صدایتان را نامحرم نشنود. 

ما همه پاسدار اسلامیم ، رفتار و حرکات ما باید آن چنان اسلامی و الهی باشد که بر دشمنان قسم خورده و اسلامی هم اثر بگذارد و آرزویم فقط این است که روزی مستضعفان از یوغ ظالمان و مستکبران رهایی یابند و من فقط برای رضای خدا گام برمی دارم پس برسر تابوتم یک جلد قرآن بگذارید تا امت ما بدانند که هدف من خدا و قرآن بوده نه چیز دیگری.

شهید بزرگوار علیرضا خلوص دهقانپور در دو رشته ورزشی تبحر خاصی داشت اما با شروع جنگ تحمیلی ، تمامی علایق خود را کنار گذاشت تا به هدف بزرگتر خود برسد که جهاد در راه خدا بود و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسید و امید است که جوانان و نوجوانان ما بیش از پیش این شهدای گرانقدر و بزرگوار را الگوهای خود قرار دهند .

بیست و دوم اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره)مبنی بر تاسیس بنیاد شهید است . 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار