علم کسب شده در سطوح مختلف حوزه باید به جامعه منتقل شود/ بستر درس به خانه و فرزندداری لطمه نزند

کد خبر: ۱۱۸۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ 17 September 2024
علم کسب شده در سطوح مختلف حوزه باید به جامعه منتقل شود/ بستر درس به خانه و فرزندداری لطمه نزند

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:علم کسب شده در حوزه‌های علمیه باید به دیگران منتقل شده و در جامعه نشر پیدا کند، بستر درس نباید به وظایف خانه‌داری و فرزندآوری خواهران لطمه وارد کند.
 
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان، اظهار کرد: در آستانه سالروز دو میلاد خجسته وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام رئیس مکتب و امام صادق (ع) رئیس مذهب، هفته وحدت و بازگشایی مدرسه حوزه علمیه خواهران قرار داریم که جای تبریک دارد.
 
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص)، گفت: چهار چیز است که برای هر انسان خردمند و هوشمندی لازم است که آن چهار چیز بر محور علم؛ استماع، حفظ، انتقال و عمل به علم است، همچنین به فرموده امام صادق (ع) علمی که حفظ و محدود شود همچون چراغی است که پوشانده شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نهاد علم باید به کف خیابان و خانواده‌ها بیاید، در سبک زندگی و فرهنگ اجتماعی، تعلیم و تعلم، ایاب و ذهاب و مسافرت، مسجد و اجتماعات بیاید.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر این چهار چیز در شخصیت کسی نباشد یا خرد در او نیست یا هوشمندی، از طرفی هم باید برای اینکه این امر تحقق پیدا کند آن سازوکار لازم انجام شود، امکانات وجود داشته باشد تا علم گفته و شنیده شود، امروزه ابزاری همچون هوش مصنوعی باید فراهم شود.
 
این مسئول همچنین بیان کرد: چنانچه امکانات آماده بود و فرد این چهار ویژگی را کسب نکرد نشانه ضعف است، خواهران بزرگواری در گذشته، علاقه‌مندی داشتند اما امکانات نبود، از برکات انقلاب اسلامی تشکیل همین حوزه علمیه خواهران و گستردگی آن است.
 
وی تاکید کرد: قدرشناسی، استفاده حداکثری از همین شرایط موجود است، ۵۷۰ نفر داوطلب به حوزه علمیه خواهران واقعا قابل توجه است جذب هم برای بیش از ۳۰۰ نفر انجام شد که خوب است یعنی استقبال فراوان است.
 
آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: باید زمینه‌های نشر علم را فراهم کرد، کسب سطوح عالی و برتر علم باید به استماع دیگران برسد با دانشگاه‌ها، هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها تعاملاتی برگزار شود و بستر برگزاری مجالس و جلسات نشر علم شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بستر درس نباید به وظایف خانه‌داری و فرزندآوری خواهران لطمه وارد کند، اذعان داشت: قطعا خدای بزرگ به هیچ وجه حاضر نیست که به قیمت به هم خوردن موقعیت خانوادگی و از دست دادن فرصت مادری و خانه‌داری درس بخواند که آن هم یک فریضه مهم‌تری است، گرچه خواهران عزیز به‌خاطر عشق به خانه‌داری و مادری سعی می‌کنند که در حوزه درس خوانده و به همه وظایف خود برسند، امروز هم که بچه‌ها و فرزندان ما واقعا در معرض خطرات فراوانی هستند و کم‌توجهی میتواند زمینه‌هایی برای انحراف را ایجاد کند که نیاز به نظارت خانوادگی وجود دارد. 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار