اجرای پروژه توسط وزارت نیرو

تأیید احداث نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

این پروژه با ۱۵ هکتار وسعت به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ تولید انرژی پاک در سطح کشور و خاورمیانه است که در این دانشگاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶ 17 September 2024

 

به گزارش تابناک مازندران ، بزرگ‌ترین نيروگاه خورشيدی در سطح خاورمیانه در مازندران احداث می شود.

 
بر اساس این گزارش ، عزت‌الله محمدی معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تأیید احداث نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت:
 این اقدام در راستای اجرای تأمین دست‌کم ۲۰درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک است.
وی گفت: مشترکان مشمول این قانون باید از ابتدای سال ۱۴۰۳ سالانه پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کرده و این مقدار به‌تدریج طی چهار سال باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.
محمدی محل اجرای این پروژه را در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد و از تأیید مکان احداث نیروگاه خورشیدی در این مجموعه توسط شرکت توزیع برق استان مازندران خبر داد و اعلام کرد: باتوجه‌به برآورد انجام شده توسط این شرکت، در صورت راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک، برق تعداد انشعاب یک‌هزار و ۲۶۳ دانشگاه علوم پزشکی مازندران را سالانه به ظرفیت ۲.۸ مگاوات یا مجموعاً برای پوشش ۲۰درصد برای چهار سال ظرفیت به ۱۱.۲ مگاوات تأمین می‌کند.
وی با اشاره به مزیت‌های نيروگاه برق خورشيدی، تأکید کرد: این پروژه با ۱۵ هکتار وسعت به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ تولید انرژی پاک در سطح کشور و خاورمیانه است که در این دانشگاه انجام می‌شود.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار