حجت‌الاسلام موحد در خطبه‌های نماز جمعه نکا گفت؛

دشمنان همچنان مشغول تضعیف اهداف انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها هستند

امام جمعه موقت نکا گفت: دشمنان پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز، همچنان مشغول تضعیف اهداف انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها هستند که سال‌های آینده تاریخ خواهد فهمید که مردم ایران چگونه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و آنها را شکست دادند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 16 September 2024

دشمنان همچنان مشغول تضعیف اهداف انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها هستند

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت امام جمعه موقت حجت‌الاسلام محمدجواد مُوَحِد در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
خطیب موقت جمعه در خطبه‌ی اول پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر تقوا سفارش کرد و با بیان اینکه، یکی از راه‌های رسیدن به تقوا، دوری از حرام است، خاطرنشان کرد: خوردن مال یتیم، ربا و موارد دیگر، حرام است که یکی از راه‌های رسیدن به تقوا، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان است.
 
وی افزود: اگر ایمان انسان قوی باشد، به تقوا می‌رسد و دیگران از سوی او احساس آرامش می‌کنند و کنترل زبان یکی از راه‌های رسیدن به تقواست که خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) فرموده است: «ای پیامبر، به بندگانم بگو با یکدیگر نیکو سخن بگویید زیرا شیطان، میان شما اختلاف ایجاد می‌کند که شیطان برای شما دشمنی آشکار است».
 
حجت‌الاسلام مُوَحِد گفت: حضرت آیت‌الله کوهستانی(ره) هنگامی که استخاره می‌گرفت، اگر بد می‌آمد می‌گفت: «خوب نیامد»، تا زبانش به این کلمه عادت نکند.
 
امام جمعه موقت نکا تأکید کرد: اگر با یک جاهل برخورد کردید به بزرگی رفتار کنید و به چیزی که به آن آگاهی ندارید اظهارنظر نکنید، فرق انسان با سایر جنبندگان، ناطق بودن انسان است. قرآن درباره‌ی اینکه، انسان چگونه از زبان استفاده کند، فرموده است: «درباره چیزی که نمی دانی، سکوت کن»، که زبان باید تحت کنترل باشد.
 
حجت‌الاسلام مُوَحِّد در خطبه‌ی دوم خاطرنشان کرد: اصل زندگی انسان براساس تقواست و آن چیزی است که می‌تواند انسان را از منجلاب نجات دهد و به سعادت ابدی رهنمون گرداند.
 
وی گفت: خداوند در سوره‌ی انبیا می‌فرماید: «همانگونه که در زبور بیان کردیم، زمین را بندگان صالح من اداره خواهند کرد».
 
خطیب جمعه نکا با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، از معلمان خواست تا دانش‌آموزان را که امانتی در دست آنها هستند، درست تربیت کنند، چراکه؛ هر معلم می‌تواند بهترین معرفی‌کننده‌ی توحید باشد. همه موظف هستند که نسبت به ناهنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد عکس‌العمل نشان دهند. 
 
حجت‌الاسلام موحد با بیان اینکه، کمیته امداد امام خمینی(ره) این روزها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند کرده است تأکید کرد: همه باید آنها را با کمک‌هایمان یاری دهیم.
 
وی به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق در سال ۱۳۵۹ اشاره و ابراز کرد: چه ثروت‌هایی را در این جنگ هشت ساله از دست دادیم و چه تعدادی از جوانان به شهادت رسیدند. دولت‌های مستکبر به صدام کمک کردند تا او بتواند نظام نوپای جمهوری اسلامی را شکست دهد.
 
امام جمعه موقت نکا با بیان اینکه، دشمنان پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز، همچنان مشغول تضعیف اهداف انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها هستند، گفت: سال‌های آینده تاریخ خواهد فهمید که مردم ایران چگونه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و آنها را شکست دادند.
 
خبر: الهام زارعی
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار