تشکیل ۴۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان ایلام با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۲۹۳ واحد صنفی توسط بازرسان و گشت های این نهاد مورد بازرسی قرار گرفته است، گفت: ۴۵۰ پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز در استان در همین مدت نیز تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ 17 September 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدمهدی محمدی  اظهار کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۹۸۰ فقره پرونده تخلفات مرتبط با حوزه کالا و خدمات در استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۵۳۴ پرونده با عملکرد ۷۷ درصد رسیدگی و مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه قاچاق کالا و ارز نیز ۴۵۰ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۳۸۶ پرونده با عملکرد ۹۸ درصد رسیدگی و مختومه شده است، گفت: در حوزه بهداشت، دارو، درمان و پزشکی ۲۵۷ فقره پرونده تشکیل که تمامی این پرونده‌ها رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان ایلام یادآور شد: در کنار گشت‌های نظارتی که دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان نیز انجام می‌دهند، تعزیزات نیز در مدت این پنج ماه، ۳۳۴ فقره گشت سیار در راستای بازرسی از صنوف مختلف انجام داده است.

محمدی بیان کرد: در قالب این تعداد گشت بازرسی، ۱۲۹۳ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که ۳۹۷ مورد تخلف شناسایی، تشکیل پرونده و برخورد شده و همچنین در ۸۹۶ واحد صنفی نیز در این بازرسی‌ها تخلفی مشاهده نشده است.

وی ابراز کرد: دستگاه‌های نظارتی در مرکز استان پیگیری‌ها و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند که قابل قدرانی است اما در شهرستان‌های استان با توجه به محدودیت نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه است که لازم است دستگاه‌های نظارتی مرکز استان از واحدهای صنفی شهرستان‌های تابعه ماهانه ۲ بار بازدید و بازرسی های لازم را در راستای نظارت هر چه بیشتر بر بازار شهرستان‌ها داشته باشند.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان ایلام با قدردانی از نظارت و بازرسی دستگاه‌های مرتبط از بازار، گفت: آرامشی که در بازار وجود دارد نشان دهنده فعالیت، رصد و پیگیری دستگاه‌های نظارتی و انجام وظایف محوله است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار