از همه چیز ساده نگذرید؛ سنگی که زیردست و پا بود ۱.۱ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد (+عکس)

سنگ ۳.۵ کیلوگرمی که در بستر رودخانه‌ای در جنوب شرقی رومانی توسط یک زن مسن پیدا شد؛ یکی از بزرگ‌ترین تکه‌های کهربا دست‌نخورده در جهان است. سنگی که زن به خانه آورد تا از آن استفاده کند، در عین ناباوری ۱.۱ میلیون دلار قیمت دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 17 September 2024

همان‌طور که می‌گویند زباله‌های یک نفر، گنج دیگری است؛ سنگی که چندین دهه به‌عنوان «نگه‌دارنده در» استفاده می‌شد، ۱.۱ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد.

به گزارش خبرآنلاین، سنگ ۳.۵ کیلوگرمی که در بستر رودخانه‌ای در جنوب شرقی رومانی توسط یک زن مسن پیدا شد؛ یکی از بزرگ‌ترین تکه‌های کهربا دست‌نخورده در جهان است. سنگی که زن به خانه آورد تا از آن استفاده کند، در عین ناباوری ۱.۱ میلیون دلار قیمت دارد.

کهربا رزین  طبیعی درختی از میلیون‌ها سال گذشته است. باگذشت زمان، این ماده بسیار چسبناک به ماده‌ای سخت و گرم تبدیل می‌شود که به‌عنوان یک سنگ قیمتی شناخته می‌شود. در رومانی، تکه‌های کهربا را می‌توان در اطراف روستای کولتی در ماسه‌ کنار رودخانه بوزائو پیدا کرد.

این کهربا که به‌عنوان رومانیت شناخته می‌شود، به خاطر طیف‌های مختلفی که از رنگ‌ قرمز دارد معروف شده و اکنون بسیار ارزشمند است.

 
 

 

از همه چیز ساده نگذرید؛ سنگی که زیردست و پا بود ۱.۱ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد

رودخانه مدت‌زمان طولانی هدف سارقان جواهرات قرارگرفته بود، اما این تکه سنگ که از دست آن‌ها در امان مانده بود، توسط زن مسنی که در روستای کولتی زندگی می‌کرد، پیدا شد، اما گویا پیرزن نمی‌دانست چه چیزی پیداکرده است.

پس از مرگ این زن در سال ۱۹۹۱، کسی که خانه‌اش را به ارث برده بود، به این سنگ که به‌عنوان نگه‌دارنده در استفاده می‎شد شک کرد.

او پس‌ازآنکه متوجه شد این سنگ، یک‌تکه سنگ معمولی نیست، آن را به دولت رومانی فروخت که توسط کارشناسان موزه تاریخ کراکوف در لهستان ارزیابی شود.

به گفته این کارشناسان، این کهربا احتمالاً بین ۳۸ تا ۷۰ میلیون سال سن دارد و کشف آن‌هم در سطح علمی و هم در سطح موزه اهمیت زیادی دارد.

این قطعه که به‌عنوان گنجینه ملی رومانی طبقه‌بندی می‌شود، از سال ۲۰۲۲ در موزه استانی بوزائو نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار