مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام:

زندانیان کتاب‌خوان مشمول طرح‌های تشویقی می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با اشاره به اینکه کتابخوانی می‌تواند در اصلاح نگرش افراد به زندگی تاثیرگذار است، خواستار اعمال جنبه‌های تشویقی و کاهش اعمال مجازات برای مددجویان کتابخوان زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰ 17 September 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ در راستای افزایش تعاملات سازمانی و با هدف افزایش سرانه مطالعه، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام و جمشید اسکندری مدیرکل زندان‌ها به همراه جمعی از معاونین دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این دیدار با اشاره به نقش کتاب‌خوانی در کاهش جرائم گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از جرم، فرهنگ‌سازی با افزایش سطح آگاهی افراد جامعه است.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی و فرصت استفاده مددجویان از این فرصت افزود: سیزدهیمن جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه‌السلام، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت محمد(ص) خواهد بود که می‌توانیم میزبان آثار مددجویان در بخش‌های مختلف همانند سال گذشته باشیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهدای بسته‌های فرهنگی در کانون اصلاح و تربیت مطابق با رده سنی و با بیان اینکه کتابخوانی می‌تواند در اصلاح نگرش افراد به زندگی تأثیرگذار باشد، خواستار اعمال جنبه‌های تشویقی و کاهش مجازات‌ مددجویان کتابخوان زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت شد.
 
جمشید اسکندری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در این جلسه ضمن قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: یکی از اهداف مهمی که سازمان زندان‌ها دنبال می‌کند، بازگشت سالم و سعادتمندانه مددجویان به متن جامعه است و توفیق در این امر مهم، با ایجاد تغییر باور از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله انس بهتر و بیشتر با کتاب میسر خواهد شد.

وی به فواید کتاب و کتابخوانی در ندامتگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کتابخوانی تاثیر شگرفی در بینش مددجویان و کمک به اصلاح رفتار آنان دارد و امیدواریم با برنامه‌های مشترک میان ۲ اداره کل اقدامات موثری در زندان‌های استان و ترویج کتابخوانی در بین مددجویان انجام شود.

مدیرکل زندان‌ها با اشاره به مشارکت مطلوب مددجویان زندان در مسابقات کتابخوانی رضوی، ادامه داد: مسابقات کتابخوانی یکی از کارهای اثربخشی است که می‌تواند در ایجاد عادت مطالعه در میان افراد به خصوص زندانیان مؤثر باشد.

اسکندری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۱۰ مددجو فعال کتابخوان داریم که در جشنواره رضوی سال گذشته ۵ نفر مقام کسب کردند، همچنین ۱۸ مسابقه و ۱۲ نمایشگاه در سال گذشته در اداره زندان‌ها برگزار شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار