بررسی مسائل، مشکلات و دغدغه های اداری و قضایی دادگستری استان مازندران

کد خبر: ۱۱۸۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 16 September 2024
بررسی مسائل، مشکلات و دغدغه های اداری و قضایی دادگستری استان مازندران

 

به گزارش تابناک مازندران ،  قائم مقام معاونت منابع انسانی قوه قضائیه بر جذب قضات، متناسب با میزان پرونده های ورودی استان مازندران تاکید کرد.

 
بر اساس این گزارش ، فرهاد افشارنیا قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه هدف از سفر به استان مازندران را بررسی دغدغه ها ومشکلات در حوزه منابع انسانی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: الویت اصلی ما جذب قضات، متناسب با میزان ورودی پرونده به دادگستری استان مازندران است.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، قائم مقام معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه در نشست صمیمیانه با رئیس کل دادگستری استان، معاون منابع انسانی دادگستری مازندران و تعدادی از مدیران و کارشناسان این معاونت اظهارکرد: در این سفر و بازدیدهایی که انجام می شود، دغدغه ها و مسائل مرتبط با کارکنان اداری و قضایی شناسایی، بررسی و تا حد امکان از مشکلات گره گشایی خواهد شد.
 
افشارنیا همچنین به مشکلات و موانع در مسیر جذب قضات و کارکنان نیز اشاره کرد و افزود: بحث گزینش کارکنان بسیارمهم و زمان بر است و با افتتاح دادگاههای صلح در سراسر کشور، با محدودیت هایی نیز روبه رو هستیم؛ اما با همفکری و هم اندیشی همه، تلاش خود را برای جذب و بکار گیری قضات و کارکنان، متناسب با نیاز دادگستری استان مازندران خواهیم داشت.
 
عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: استان مازندران به واسطه موقعیت استراتژیک و دارا بودن 33 حوزه قضایی، باید در تصمیم گیری های کشوری با نگاه ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: از 33 حوزه قضایی استان، 10حوزه قضایی مربوط به بخش و بقیه درشهرستان ها فعال هستند در حالیکه برخی از بخش های استان مازندران مانند سرخرود و کجور به اندازه شهرستان دارای پرونده های سنگین حقوقی  و پیچیده هستند که کار در این بخش ها را با دشواری های خاصی همراه می کند.
 
پوریانی تصریح کرد: با توجه به میانگین ورودی پرونده ها به محاکم بدوی و تجدید نظر با کمبود شدید کادر قضایی روبه رو هستیم و تعداد قضات استان از چارت سازمانی درنظر گرفته شده نیز بسیار کم تر است که در حال حاضر جوابگوی این حجم از ورودی پرونده ها نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جفرافیای استان، اهمیت ملک و افزایش دعاوی ملکی، شناور بودن جمعیت استان، ورود میلیونی مسافر در بسیاری از زمان ها و به تبع آن تشکیل پرونده های متعدد و مرتبط با این موضوع، امید است توجه ویژه به حل مشکلات وکمبود کادر قضایی صورت گیرد.
 
شایان ذکر است در ابتدای جلسه سید ناصر احمدی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران گزارشی از عملکرد و وضعیت منابع انسانی دادگستری استان در سال گذشته ارائه و همچنین مسائل، معضلات و چالش های دادگستری استان در این حوزه را به صورت مفصل تشریح کرد.ِ هاشمی مقدم مدیرکل کارگزینی قضات معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه نیز پاسخگوی سوالات و مشکلات مطرح شده در جلسه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار