آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در استان از 12 آبان ماه

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : این سرشماری، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با کلیه بهره برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 17 September 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حائری بیان داشت : در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران مانند: سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می‌شود.

وی افزود :  گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام شامل: تعداد، ترکیب و جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر، پرورش طیور به روش سنتی، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی و میگو، پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ خواهد بود.

حائری ادامه داد :  تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی، مانند: تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماریی‌ها و تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی یا شهر) را از جمله اهداف این سرشماری است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار