سیل در خراسان‌شمالی؛ مسدود شدن راه سه روستا و آبگرفتگی منازل مسکونی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیل در شهرستان مانه استان سبب مسدود شدن راه سه محور روستایی و آبگرفتگی چند منزل مسکونی شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ 15 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، غلامرضا شفیق اظهار کرد: اکنون راه روستا‌های «ارناوه»، «چهل گذر» و «تازه قلعه» در شهرستان مانه به علت سیل مسدود است و راهداران تلاش دارند تا با فروکش کردن سیل، نسبت به بازگشایی محور اقدام کنند.

وی افزود: بارش باران در شب گذشته سبب آبگرفتگی منازل در برخی از منازل روستای «کهنه جلگه» و روستا‌های اطراف آن شد همچنین در روستای «اینچه سفلی»، چند واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر با حضور در مناطق برای تخلیه سیل اقدامی می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: راه روستا‌های «گزباشی»، «کلاته بز» و «کرگز» نیز در اثر سیل دچار رسوب شد که راهداران نسبت به رسوب زدایی اقدام کرده و اکنون تردد در این محور‌ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: سیل در شهرستان سملقان نیز در شب گذشته سبب قطع شدن برق چند روستا شد که با اقدام به موقع نیرو‌های شرکت توزیع نیروی برق، مشکل در ساعات اولیه برطرف شد.

هشدار سطح نارنجی و آماده باش نیرو‌های امدادی

شفیق افزود: اکنون با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان به ویژه راهداری و جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی در حادثه‌های احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آماده باش نیرو‌های امدادی و خدمات رسان تا ظهر فردا تداوم دارد.

با فعالیت سامانه بارشی از عصر دیروز، بارش باران در مناطق مختلف خراسان شمالی گزارش شده است. بارش باران در برخی مناطق سبب جاری شدن سیل شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اشتراک گذاری
آخرین اخبار