بادوباران در راه خراسان شمالی/ هشدار احتمال طغیان رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید در استان سبب بارش باران در مناطق مختلف خواهد شد که در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 14 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، نوربخش داداشی اظهار کرد: سامانه بارشی از امشب در استان فعال می‌شود که سبب وزش باد نسبتا شدید، گاهی شدید، بارش باران و در پاره‌ای نقاط رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات موجب مه می‌شود.
 
وی افزود: این سامانه بارشی امشب در نیمه شمالی استان بویژه در مناطق غرب و شمال غرب شامل بخش‌هایی از شهرستان‌های مانه، سملقان، شمال شهرستان‌های گرمه و جاجرم را در بر می‌گیرد.
 
داداشی با بیان اینکه این سامانه تا ظهر دوشنبه در استان فعال است گفت: فعالیت این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق بویژه نیمه شرقی استان، شامل بخش‌هایی از شهرستان‌های اسفراین، بام وصفی آباد، فاروج، شیروان و بجنورد پیش بینی شده است.
 
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی سبب کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان می‌شود گفت: مردم استان تا روز سه شنبه کاهش دمای هوای هوا به میزان ۶ تا هشت درجه سانتگراد را تجربه می‌کنند.
 
داداشی خاطرنشان کرد: شبانه روز گذشته کوسه با کمینه دمای هفت درجه سانتیگراد خنک‌ترین و اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان گزارش شد.
 
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: کمینه دمای بجنورد در این مدت ۱۷ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن ۳۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.
 
هشدار زرد/ احتمال طغیان رودخانه‌های خراسان شمالی
 
اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان طی روز‌های شنبه و یکشنبه جاری خبر داد و خواستار آمادگی لازم برای کاهش خسارات احتمالی شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، بر اساس اطلاعیه صادر شده بر مبنای پیش بینی‌های هواشناسی، احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط احتمال بارش تگرگ در خراسان شمالی وجود دارد.
 
بر این اساس، احتمال مخاطرات طغیان آب رودخانه‌ها و رواناب مسیل ها، صاعقه و آبگرفتگی معابر وجود دارد و لازم است شهروندان و مسافران از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی خودداری کنند.
اشتراک گذاری
آخرین اخبار