انجام نقشه برداری و مستندسازی آثار باستانی شهرستان دهلران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام نقشه برداری و مستندسازی آثار باستانی شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 16 September 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : در تداوم سلسله فعالیت‌های پژوهشی و زیرساختی منظر فرهنگی پیش از تاریخ دهلران، بخش عمده‌ای از آثار باستانی این شهرستان نقشه‌برداری و مستندسازی هوایی شد.

وی افزود :  مرحله اول این فعالیت‌ها با اولویت‌بندی مکان‌های باستانی و بر مبنای اهمیت آنها در سراسر گستره شهرستان به انجام رسید.

شریفی تاکید کرد :  نقشه‌برداری و مستندسازی هوایی مکان‌های باستانی شهرستان دهلران با اهداف گوناگونی از جمله مدیریت بهتر این مکان‌های، برنامه‌ریزی‌های پژوهشی دقیق‌تر، پایش، حفاظت و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، تکمیل بانک اطلاعاتی، معرفی آثار باستانی، آماده‌سازی و تدوین پرونده مکان‌های باستانی به منظور ثبت در فهرست آثار ملی، تعیین حدود مکان‌های شناسایی شده، توسعه گردشگری تاریخی و ... به انجام رسید.

وی یاد آور شد :  بررسی و شناسایی آثار باستانی و مستندنگاری بیش از 600 مکان باستانی، تهیه بانک اطلاعات و اطلس باستان‌شناسی، تدوین پرونده ثبتی و ثبت مکان‌های باستانی در فهرست آثار ملی کشور از جمله اقداماتی است که پیش از این با هدف پیشبرد برنامه «ثبت جهانی منظر فرهنگی پیش از تاریخ منطقه» در حال انجام است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار