خراسان‌شمالی یک هزار و ۲۰۰ معلم کم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس استان در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۲۰۰ نفر معلم در تمامی مقاطع کم دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ 14 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۴۵ درصد از کمبود معلم در خراسان شمالی مربوط به دوره ابتدایی و مابقی مربوط به دوره متوسطه است.
 
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در سال تحصیلی جدید و با آغاز سال تحصیلی هیچ کلاسی خالی از معلم نباشد، کمبود نیروی انسانی با به کار گیری معلمان بازنشته، اضافه کاری همکاران و نیز با جذب نیرو‌های جدید برطرف می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس وجود دارد و در قالب طرح مهر، تدابیر برای آغاز سال تحصیلی اندیشیده شده است.
 
جذب چهار هزار ردیف استخدامی
 
اکبری با اشاره به اینکه امسال مشکل کمبود معلم کمتر از سال‌های گذشته است، گفت: چهار هزار ردیف استخدامی در ۳۲ ماه گذشته برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گرفته شده است که یکهزار و ۴۰۰ نفر مربوط به دانشگاه فرهنگیان، ۲ هزار ردیف استخدامی مربوط به جذب از طریق آزمون استخدامی و ۶۰۰ نفر مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران و سایر نیرو‌ها است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ثبت نام ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ دانش آموز استان در مدارس نهایی شده است، گفت: تاکنون سفارش تامین کتاب برای ۱۸۳ هزار و ۶۱۲ نفر از دانش آموزان استان انجام شده و مابقی در دست انجام است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: انتظار می‌رود برای سرعت دادن به تامین کتاب مورد نیاز دانش آموزان، خانوده‌ها نسبت به ثبت سفارش کتاب تعجیل داشته باشند.
 
انتقاد از واگذاری یک مدرسه
 
اکبری با انتقاد از واگذاری یک فضای آموزشی برای آغاز فعالیت فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد، آن را غیرمجاز خواند و گفت: این مکان که آموزشگاه پسرانه شهید مختاری در آن دایر بود، در اختیار دانش آموزان دوره ابتدایی و نیز در اختیار دارالقرآن بود و اکنون ۱۲۰ دانش آموز این مدرسه برای سال جدید دچار بلاتکلیفی هستند.
 
وی افزود: این واگذاری بدون موافقت و هماهنگی با آموزش و پرورش انجام شده و در این باره موافقت آموزش و پرورش جلب نشده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: فرماندار شهرستان با مراجعه به مدرسه و صرفا با استفاده از جایگاه خود، کلید مدرسه را از مدیر گرفته و مکان را به نیروی انتظامی واگذار کرده است، این در حالی است که واگذاری مکان باید با روند اداری و با تشریفات باشد.
 
اکبری خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری مدرسه به نیروی انتظامی بام و صفی آباد، مربوط به چند ماه گذشته است و در این مدت آموزش و پرورش اعلام کرده است که به این مکان برای آموزش دانش آموزان نیاز دارد و مخالف واگذاری این فضای آموزشی است.
اشتراک گذاری
آخرین اخبار