خراسان شمالی، رکورد دار کشت «کاملینا» در کشور

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای استان در سالجاری به کشت «کاملینا» اختصاص یافت و اکنون این خطه رتبه نخست کشور را در کشت این دانه روغنی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱ 13 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، وحید صباغ اظهار کرد: کشاورزان خراسان شمالی در کشت کاملینا استقبال چشمگیری داشتند و اکنون یک چهارم این دانه روغنی در سطح کشور در کشتزار‌های این استان کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت کاملینا نسبت به سال زراعی گذشته ۲ برابر افزایش یافت، افزود: کشاورزان استان پارسال در سطح یکهزار و ۶۰۰ هکتار کاملینا کشت کرده بودند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: کاملینا کاران استان امسال یکهزار و ۲۰ تن محصول به تعاون روستایی استان تحویل دادند و ۳۴۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

صباغ با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مطالبات کاملینا کاران پرداخت شده است، افزود: این امر موجب تشویق کشاورزان برای کشت این محصول در سال‌های آینده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشت پاییزه کاملینا همزمان با کشت غلات آغاز می‌شود که پیش بینی می‌شود کشاورزان در این فصل بیش از پنج هزار هکتار از کشتزار‌های خود را زیر کشت این محصول ببرند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه مرکز خرید شبکه تعاون روستایی در بجنورد، شیروان، مانه و سملقان برای حمایت از کشاورزان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل در سالجاری راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار