چند ساعت تا برگزاری بزرگترین برنامه فرهنگی استان

مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند

اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعاتی دیگر آغاز به کار خواهد کرد که در این کنگره مجریان و مداحان معروف به اجرای برنامه‌های خود خواهند پرداخت.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ 07 September 2024

مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کنگره ملی شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اقدامی اعتقادی، عاشقانه و همراه با بصیرت الهی و به دور از دستورالعمل‌ها و مصوبه‌های دولتی است که از اردی بهشت ماه سالجاری با اجرای اجلاسیه شهدای ارتش آغاز شده است و در طول این ایام اجلاسیه های مختلف شهرستانی و استانی نیز حول آن برگزار شده است.

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان وهشت ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه ریزی و تدارک ها که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد و مهمترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهید پرور از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شد.

برگزارکنندگان این آیین اعتقاد دارند که کنگره ملی شهدای استان افزون بر زنده نگه داشتن یاد جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا نقش ارزنده ای در خودسازی فردی و اجتماع دارد به همین علت فراتر از وظایف اداری جهادی وار برای برگزاری مطلوب آن تلاش می کنند.

در آیین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد که  چهل هزار برنامه برای آن پیش بینی شد یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان بوده با همدلی مثال زدنی همه مسوولان تبدیل به الگویی در همه آیین ها شده است.
سرهنگ پاسدار وحید مثنوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح در گفتگو با خبرنگاران به معرفی هنرمندان و مجریان دومین کنگره ملی شهدای استان پرداخت که در ادامه معرفی می شوند.

مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند

مجری توانمند رسالت بوذری

 رسالت بوذری مجری و بازیگر هنر تاتر در دهه 1350 متولد شده است ، وی دارای مدرک فارغ التحصیلی  در حوزه علوم اسلامی و اندیشه و فقه سیاسی تحصیل کرده است و مدرک خود را در این زمینه اخذ کرده است و تا به حال مقاله های زیادی در رابطه با رشته تحصیلی خود و همچنین اندیشمندان جهان اسلام مهدویت و … به نگارش درآورده است.
وی مجری توانمند برنامه شبهای شیدایی و برنامه تلویزونی محفل است.
مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند
قاری قرآن؛ سعید پرویزی
سعید پرویزی در سال 1366 در خانواده‌ای مذهبی و سنتی دیده بر جهان گشود. کودکی که شاید انتظار نمی‌رفت، روزگاری نامش در صحن مسابقات بین‌المللی قرآن به‌عنوان قهرمان قرآنی کشورش اعلام شود. جوانی که سال گذشته، یعنی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ایران از میان بیش از 30 کشور از جهان، به مقام نخست دست یافت.
مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند
مداحان و ذ اکران،محمد رضا بذری و محسن بنی فاطمیه
محمدرضا بذری متولد 1360  اهل شهرستان بابل و حدود 20 سال است که در زمینه مداحی و نوکری اهل بیت فعالیت دارد، بذری از مداحان بنام کشور بوده که چندین بار به استان دعوت شده است.
مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند
محسن بنی فاطمیه
سید محسن بنی فاطمی از ذکران و مداحان به نام استان قم بوده که صدای زیبای وی در هر موکب و مسجدی همیشه گوش نواز بوده است.
 مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند
شاعر:صابر خراسانی
صابر خراسانی متولد مرداد ۱۳۵۶ در مشهد، شاعر است، فارغ التحصیل صنایع فلز از هنرستان سید جمال مشهد است، از کار تولیدی پوشاک به شاعری رسید و حالا در تهران زندگی می کند او در ۱۷ سالگی متاهل شده است
صابر تعریف می‌کند در همان سال ۸۲ با یکی از دوستانم شبانه به بهشت زهرا قطعه شهدا رفتیم که مردم برای گرفتن حاجت می آمدند، آن شب وقتی به خانه مان آمدم شعر گفتم، اصلا نمیفهمیدم شعر است.
شعر اول و دوم در وصف شهدا و شعر سوم در وصف حضرت زینب کبری (س) بود. بیت اول شعر شهدا که اولین شعرم بعد از بازگشت از بهشت زهرا این بود:
وارد بهشت شدم عجب حال و هوایی؟ باز دارم خواب می بینم، انگاری تو کرب و بلایی
مجریان و مداحان معروف کنگره‌ شهدای‌ کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شدند
هنرمند موسیقی محلی: شهریار کریمی

شهریار کریمی متواد 30 دی ماه 1357 در شهر یاسوج  و هم اکنون نیز ساکن شهر یاسوج است.
در سال ۱۳۹۰ توانست درتهران  دانشگاه موسیقی در گرایش ساز ایرانی در رسته کمانچه به تحصیل خود ادامه دهد اما در این میان از سال ۸۸ به صورت تخصصی ردیف آوازی ایرانی را در محضر استاد مجتبی عسکری در اصفهان گذرنده است.
وی از خوانندگان به نام استان کهیلویه وبویراحمد در زمینه سنتی خواهی و آواز های محلی است.
 
لازم به ذکر است اجلاسیه نهایی کنگره ملی دو هزار شهید استان کهگیلویه وبویراحمد در تاریخ هجدهم و نوزدهم شهریور ماه در دهکده دفاع مقدس یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از ساعت ۲۰ شب برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار