طعنه امام جمعه به راه و شهرسازی

قرار نیست ما درس مهندسی بدهیم!

امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گچساران به نکاتی اشاره کرد که در واقع افشاگری برخی تصمیمات و اقدامات عجیب راه و شهرسازی استان است.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 07 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت‌الله هاشمی منش در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گچساران با اشاره به برخی مشکلات شهرستان گفت: چندین سال است که قرار بر احداث و تجهیز یک ساختمان دارالقرآن برای شهرستان گچساران گذاشته شد. همچنین راه و شهرسازی قرار بود زمین برای این کار اختصاص دهند و، اما گفته می‌شود در دو سال اخیر بدون آماده کردن زمین، نقشه و طرح در کمیته برنامه‌ریزی برای این مورد اعتبار گذاشته‌اند!

هاشمی منش ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴ میلیارد برای این پروژه که نه کلنگش به زمین زده شده و نه حتی زمین محل احداث آن معلوم است، اعتبار گذاشتند.
وی افزود: پس از اعتراضات زیادی که صورت گرفت، اداره راه و شهرسازی تصمیم گرفت نقشه یک شهرستان کوچک و کمک جمعیت استان را در گچساران، پیاده کند!

امام جمعه گچساران ادامه داد: بنا نیست در تریبون نماز جمعه درس مهندسی بدهیم و خودتان باید بدانید کاربرد مصالح ساختمانی در مناطق سردسیر و گرمسیر متفاوت است و این نقشه‌ای که در فلان شهرستان کم‌جمعیت استان دارید اصلاً برای این شهرستان بزرگ قابل‌تصور نیست و مردم باید این مسائل را بدانند. 
هاشمی منش گفت: مهم نیست چه کسی می‌خواهد این پروژه را بسازد بلکه مهم همان تضمینی است که دستگاه اجرایی برای زمان ساخت و هدر نرفتن اعتبار بدهد و طرح هم باید معماری ایرانی و اسلامی باشد.
امام‌جمعه گچساران به یکی دیگر از مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: ام آر آی شهرستان به یکی از دغدغه مردم تبدیل و موجب نگرانی شهروندان شده است که لازم است مسئولین برای راه‌اندازی مجدد این دستگاه هر چه سریع‌تر اقدام کنند چراکه مردم مجبور هستند به شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار بروند.
خطیب جمعه گچساران در بیان مشکلات این شهرستان ادامه داد: جاده آسفالت قبل از پل شهید عبداللهی تا روستای سعادت‌آباد و بعدازآن فاقد خط‌کشی است و این مسئله خودش یک خطر است که امیدواریم در اسرع وقت موردتوجه متولیان امر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار