کیش با «کیتکس» فناوری را به آغوش می‌کشد

سومین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار تحت عنوان «کیتکس» از نوزدهم شهریور ماه جاری در کیش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 28 August 2024

به گزارش«تابناک جزیره» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه بین المللی یک رویداد کاملا تخصصی است و می‌تواند کمک شایانی به ترسیم نقشه راه وزارت ارتباطات داشته باشد.

جدا از اهمیت ملی این رویداد تخصصی، تلاش برای معرفی کیش به عنوان مرکز فناوری و نوآوری ایران در قالب «کیتکس» از اهداف اصلی میزبانی کیش از این نمایشگاه بین المللی است.

۱۰ محور تخصصی در «کیتکس» دنبال می‌شود

علی سوری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این نمایشگاه در ۱۰ محور تخصصی برگزار می‌شود، اظهار کرد: حوزه امنیت، هوشمندسازی، زیرساخت‌ها، شهر نوآوری، هوش مصنوعی و حاکمیت داده از مهمترین حوزه‌های این رویداد بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کیتکس برای اولین بار در در سال ۱۳۹۷ برگزار و قرار بر این بود تا هر ۲ سال یکبار برگزار شود، افزود: در دوره کرونا برگزاری یک دوره از این رویداد با وقفه رو به رو شد و در شهریور جاری شاهد برگزاری سومین دوره آن خواهیم بود؛ ما در تلاشیم تا برگزاری این نمایشگاه سالانه شود چرا که در این صورت در تقویم رویدادی کشور می‌توان آن را درج کرد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به کاملا تخصصی بودن این نمایشگاه، بیان کرد: ۱۴ تشکل علمی و تخصصی در برگزاری این نمایشگاه دخیل هستند.

حضور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نمایشگاه

وی همچنین از حضور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نمایشگاه و حمایت از شرکت‌های حاضر در آن خبرداد و آن را نقطه عطفی در خروجی مثبت این رویداد بین المللی دانست.

سوری همچنین به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره فاوا در قالب این نمایشگاه و در جزیره کیش اشاره کرد.

«کیتکس» می‌تواند نقش راه وزارت ارتباطات باشد

سوری همچنین به حضور چهار معاونت از وزارت ارتباطات در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «کیتکس» می‌تواند نقشه راه وزارت ارتباطات باشد.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا «کیتکس» احصا کننده نیاز‌های حوزه فناوری در کشور باشد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه کیش می‌تواند مرکز فناوری و نورآوری در ایران باشد، افزود: اتفاقات خوبی در موسسه علوم و فنون برای تبدیل کیش به یک جزیره داده محور در حال رقم خوردن است که به زودی خبر‌های آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ این نوید را می‌دهیم که کیش اولین طرح سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات را بین مناطق آزاد اجرا خواهد کرد.

کیش می‌تواند دوربرگردانی برای نخبگان خارج شده از ایران باشد

وی همچنین از اجرای برخی سیاست‌ها برای بازگشت نخبگان حوزه فناوری مهاجرت کرده از ایران یا کسانی عنوان کرد که به دنبال مهاجرت هستند و اظهار کرد: درآمد دلاری خارج از کشور سبب مهاجرت این نخبگان شده است؛ در همین راستا ما گفتگو‌هایی با بانک‌های آف شور در این راستا داشتیم تا با برخی برنامه ریزی‌ها مانع خروج نخبگان باشیم.

سوری اضافه کرد: محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده به ایران توسط تحریم‌های ناجوانمردانه یکی دیگر از دلایل مهاجرت نخبگان این حوزه است که در تلاشیم این محدودیت‌ها را در جزیره کیش با تلاش مهندسان داخلی خنثی کنیم.

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ شرکت فناوری در «کیتکس»

جواد مرادپور مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در گفتگو با ایرنا با اعلام اینکه تاکنون ۱۲۵ شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد شرکت‌های حاضر در این رویداد بین المللی تا ۲۰۰ برسد.

وی همچنین از ارسال ۱۹۰ دعواتنامه برای حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد تخصصی خبر داد و گفت: به ۲۹ سفارت کشور‌های خارجی حاضر در ایران نیز دعوتنامه‌هایی جهت حضور در «کیتکس» ارسال شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه «کیتکس» نو ویزا بودن جزیره کیش را نقطه عطفی برای حضور شرکت‌های بین المللی عنوان کرد و افزود: برند‌های معروف بین المللی همچون HP در این رویداد حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار