کاهش یک درصدی هدر رفت برق در زنجان هدفگذاری شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت:‌ هدر رفت انرژی برق در این استان کمتر از هفت درصد است که کاهش یک درصدی از این میزان برای امسال هدفگذاری شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ 22 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، پیام جوادی با بیان اینکه میزان هدر رفت انرژی برق در برخی استان‌های کشور ۲ رقمی است، افزود: میانگین تلفات انرژی برق در زنجان به دلیل بالا بودن سطح فنی نیرو‌ها از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.
 
وی با اشاره به افزایش مصرف برق در روز‌های گرم سال و ناترازی در این انرژی، یادآور شد: به رغم افزایش مصرف تاکنون خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی در استان اعمال نشده درحالیکه مدیریت و کاهش خسارات ناشی از ناترازی برق نیازمند همکاری همه مشترکان در بخش‌های مختلف، خانگی، صنعت و کشاورزی است.
 
جوادی اظهار داشت: مصرف برق در این استان نیز افزایش قابل توجهی یافته و به بیش از ۷۳۰ مگاوات رسیده و این افزایش در برخی موارد تا بیش از ۱.۵ برابر ثبت شده است.
 
وی با توصیه به صنایع و واحد‌های تولیدی برای برنامه‌ریزی جهت عبور از ناترازی برق، تاکید کرد: شرایط فعلی، اضطراری بوده و بهبود اوضاع، نیازمند هماهنگی، برنامه‌ریزی و همکاری همه جانبه است.
 
جوادی با بیان اینکه امسال برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف داریم و برای ادارات برنامه‌های نسبتا سنگینی در نظر گرفته شده است، گفت:ادارات موظف هستند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را ۴۰ درصد و در غیرساعات اداری این مصرف را تا ۷۰ درصد کاهش دهند.
 
وی با بیان اینکه میزان اثرگذاری این تغییر برای امسال در حال پایش است، خاطرنشان کرد: سال قبل با کاهش ساعات فعالیت ادارات بیش از ۳۰ درصد در مصارف برق صرفه جویی شد.
 
جوادی افزود: بیش از ۷۳ درصد انرژی برق در استان زنجان در بخش مولد صرف می‌شود که حدود ۵۵ درصد این میزان مربوط به بخش صنعت و حدود ۱۸ درصد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
 
هم اکنون تعداد مشترکان برق در استان زنجان از نیم میلیون مشترک عبور کرده که از این تعداد چهار هزار و ۳۹۲ مشترک مربوط به بخش صنعت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار