۹ معلول زنجانی در جشنواره فرهنگی ورزشی خوش درخشیدند

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از درخشش معلولین ورزشکار تحت پوشش استان در هفدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی افراد دارای معلولیت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ 21 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، شهرام رجبی با بیان این مطلب، افزود: در این مسابقات که با حضور ۲۱ استان در بابلسر برگزار شد، ۹ نفر از ورزشکاران استان زنجان صاحب مقام و مدال شدند.
 
این مسوول گفت: ورزشکاران در سه گروه معلولیتی ناشنوایان شامل شطرنج، آمادگی جسمانی، دو و میدانی، تنیس روی میز، دارت و در بخش نابینایان شامل دو و میدانی، آمادگی جسمانی، شطرنج، مچ اندازی و در بخش جسمی و حرکتی نیز در رشته‌های ویلچررانی، فوتبال دستی، تنیس روی میز نشسته و شطرنج به رقابت پرداختند.
 
وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۲ بخش آقایان و بانوان به صورت تیمی و انفرادی برگزار شد، اضافه کرد: در گروه نابینایان محمد طا‌ها محمدی در دو ۸۰۰ متر مقام اول و معصومه واحدپور و نسترن مرادی در دو و میدانی مقام سوم را کسب کردند.
 
رجبی افزود: یلدا توری و لیلا بازرگان (معلولین جسمی و حرکتی) در فوتبال دستی مقام اول، سمیه معروفی مقام سوم در رشته تنیس روی میز ناشنوایان، روح اله قربانی مقام دوم و پروین احمدی مقام سوم آمادگی جسمانی و محمد هادی محمدلو نیز مقام دوم رشته ویلچررانی را از آن خود کردند.
 
این مقام مسئول گفت: ورزش می‌تواند عاملی برای اجتماعی شدن افراد دارای معلولیت باشد و توجه به ورزش علاوه بر توانبخشی و توانمندسازی جسمی این افراد می‌تواند امید را در دل آنها برای حرکت رو به جلو فراهم کند.
 
وی تصریح کرد: طبق ماده هشت قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت استفاده از امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی مراکز دولتی برای افراد دارای معلولیت رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار