رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تشریح کرد

رئیس مرکز سنجش و ارزیابی کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل نهایی امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز به پایان رسید گفت: درباره میانگین معدل دانش‌آموزان در پایه دوازدهم در ۴ رشته علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی و علوم معارف، ارتقای نمره صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ 21 August 2024

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، محسن زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در رشته علوم تجربی، میانگین معدل دانش‌آموزان از  ۱۱.۲۳ سال گذشته به ۱۲ رسیده است گفت: در رشته ریاضی فیزیک از ۱۰.۷۹ به ۱۱.۸۲، در علوم انسانی از ۸.۷۵  به ۹.۱۳ رسیده است. معدل میانگین در مجموع سه رشته، از ۱۰.۲۳ به ۱۰.۸۹ صدم رسیده و ۵۵ صدم در مجموع سه رشته ارتقای نمره صورت گرفته است.

دهمی‌ها در امتحانات بهتر عمل کردند 

زارعی افزود: مطلوب بودن این نمرات از این جهت است که مرجعیت به کتاب درسی و معلم بازگشته است و باید این تداوم پیدا کند. خیلی‌ها نگران پایه دهم بودند اما عملکرد دانش‌آموزان پایه دهم نسبت به دو پایه یازدهم و دوازدهم بهتر بوده است.

اعلام میانگین معدل سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم 

وی گفت: در رشته تجربی عملکرد میانگین نمرات پایه دهم ۱۲.۶۴، پایه یازدهم ۱۲.۵۴ و پایه دوازدهم ۱۲ است. در رشته ریاضی فیزیک عملکرد میانگین نمرات پایه دهم ۱۲.۶۹، در رشته یازدهم ۱۱.۲۶، در پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. در رشته انسانی میانگین نمرات پایه دهم ۹.۴۲، پایه یازدهم ۹.۲ و پایه دوازدهم ۹.۳ است. مجموع میانگین معدل در رشته‌های دوره نظری برای پایه دهم ۱۲.۵۸، برای پایه یازدهم ۱۱.۲۷ و برای دوازدهم ۱۱.۴۷ است.

 

مدارس غیردولتی نتایج ضعیف‌تری نسبت به مدارس دولتی داشتند

زارعی گفت: نتایج نشان می‌دهد که مدارس غیردولتی نتایج ضعیف‌تری نسبت به مدارس دولتی داشته‌اند. در مجموع میانگین مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی در هر سه پایه از مدارس دولتی پایین‌تر است. علت این است که مدارس غیردولتی کماکان بر مهارت‌های تست‌زنی و حافظه‌محوری تاکید دارند در حالیکه باید به معلم‌محوری و کتاب درسی رجوع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار