کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس به خط بریل رونمایی شد

با حضور جمعی از جامعه نابینایان و کم بینایان از کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس به خط بریل برونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ 21 August 2024

به گزارش تابناک رضوی، حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به چشم انداز اداره کل کتابخانه های عمومی و مجموعه کتابخانه های عمومی، گفت: برای پیشبرد اهداف عالی مجموعه کتابخانه های عمومی نیازمند نگاه و توجه ویژه و خاص به تمامی مسائل و حوزه های جامعه از جمله اقشار مردم با نیازهای خاص هستیم. در همین راستا، از ابتدای سالجاری به جذب سه نیرو جهت بخش نابینایان سه کتابخانه عمومی در سطح استان اقدام کرده ایم.  
وی ضمن قدردانی از کتابداران نابینا و کم بینا شاغل در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: بارها شاهد این مهم بوده ایم که کتابداران بخش نابینایان علاوه بر ارائه خدمات معمول کتابخانه ای، به ارائه مشاوره های فرهنگی و آموزشی به این قشر نیز پرداخته اند. اینکه امروز بخش نابینایان در کتابخانه های عمومی تبدیل به یک مرکز فرهنگی برای دورهمی این قشر از جامعه شده است، از جمله اهداف و اولویتهای این اداره کل بوده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس، گفت: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) ظرفیت و امکان چاپ این کتاب به خط بریل را داشت. از این فرصت استفاد کرده و به یمن حضور در خطه امام رضا(ع)، کتاب «به شرط آفتاب» با محوریت زندگی و شخصیت ایشان به عنوان گام اول برداشته و به تعدادی دیگر از استانهای کشور نیز ارسال شد. در واقع این گام، یک اثر ماندگار از استان خراسان رضوی برای تمامی کشور است. 
نوربخش با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: این کتاب از منابع این دوره از جشنواره است. اعتقاد ما این است که می توان از این موقعیت برای ترویج فرهنگ رضوی و تشویق عموم مردم به شرکت در این دوره از جشنواره به نحو احسن استفاده کرد.
 
در ادامه توضیحاتی در خصوص بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، برنامه های فرهنگی و آموزشی این بخش و نحوه ارائه خدمات توسط منیره نوری، کتابدار بخش نابینایان ارائه شد. همچنین بخشهایی از کتاب توسط ابوالفضل مهرزادنیا، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی دکتر شریعتی مشهد و صوفیا جلالی، عضو نابینا کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد نیز خوانش شد.
 
گفتنی است، کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس چهاردهمین جلد از سری مجموعه «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که توسط انتشارات شهید کاظم زاده قم در 52 صفحه در 1400سال به چاپ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار