پس لرزه های تونل کبیرکوه، عیب ها عیان شد

گویا قرار نبوده تونل کبیرکوه باز و تردد مردم و ورودی شهر از این مسیر باشد و ظاهرا از دید مسئولان و متولیان شهر طی ادوار گذشته و حاضر بازگشایی تونل کبیرکوه در حد یک رویا و آرزو بوده و تحقق آن محال ممکن، چرا که طی ۱۵ سال کار اجرایی تونل هیچگونه فکر و اقدامی برای زیرساختهای شهری و مسیر ورودی شهر از سمت تونل انجام نداده اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 19 August 2024

تابناک ایلام؛ بازگشایی تونل کبیرکوه مزایای بسیاری به همراه داشت که یکی از این مزایا که در حال حاضر بزرگترین چالش شهر آبدانان نیز شده عیان ساختن زیرساختهای ضعیف شهر آبدانان است که سالهاست شهروندان آبدانانی با آن دست و پنجه نرم و خود را با آن وفق و سازگار کرده اند .اما اینک که شهر محل تردد و گذر ره گذران و مسافران شده ضعفها دیگر قابل سازگاری نداشته و به مشکل و معضلی لاینحل تبدیل شده اند و چاره ای جز مرتفع کردن آنها نیست.

گویا قرار نبوده تونل کبیرکوه باز و تردد مردم و ورودی شهر از این مسیر باشد و ظاهرا ااز دید مسئولان و متولیان شهر طی ادوار گذشته و حاضر بازگشایی تونل کبیرکوه در حد یک رویا و آرزو بوده و تحقق آن محال ممکن، چرا که طی ۱۵ سال کار اجرایی تونل هیچگونه فکر و اقدامی برای زیرساختهای شهری و مسیر ورودی شهر از سمت تونل انجام نداده اند.

جذابیت‌های تونل، صرفه جویی در انرژی و زمان، متنوع بودن، سهولت در سفر و از همه مهمتر قرار گرفتن در مسیر اربعین باعث شده تا مسافران مسیر تونل کبیرکوه را انتخاب و راه آبدانان را در پیش و این شهر را مقصد سفر خود قرار دهند. اما با گذر از این گذرگاه و در آستانه ورودی شهر نه خبری از میدان و خیابان مناسب هست و نه تابلو و راهنما جهت نشان دادن مسیر مسافران به مرکز شهر و یا مسیرهای خروجی به سمت شهرها و مناطق همجوار؛ و تنها چیزی که عیان است عدم پاسخگویی خیابان های شهر در مقابل خیل عظیم مسافر و ماشین و سرگردانی و سردرگمی مسافرانی که راهی این شهر شده اند.

اینک که زیرساختهای موجود جوابگوی این ظرفیت از مسافر نیست و تا کنون اقدام عاجلی صورت نگرفته می طلبند مسئولانی استانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت بحران استان، فرماندهی پلیس راهور و ستاد اربعین به موضوع ورود کرده و بصورت اورژانسی به فکر چاره و رافع این مشکل شوند.

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار