۹ شهرک صنعتی غیردولتی در اردبیل مجوز گرفتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صدور مجوز فعالیت ۹ شهرک صنعتی غیردولتی با هدف حمایت از فعالان بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ 17 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هاشم علایی اظهار کرد: هدف از ایجاد شهرک‌های غیردولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه طرح‌های تولیدی است که در راستای مشارک مردم در امر تولید و اشتغال و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون، صدور مجوز پروانه تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های غیردولتی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که در حال حاضر در استان اردبیل، برای ۹ شهرک غیردولتی با مساحت ۲۳۶ هکتار مجوز پروانه تأسیس صادر شده که این آمار در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده به نحوی که استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در احداث این نوع شهرک‌ها است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: از میان پروانه‌های تأسیس، برای دو شهرک غیردولتی پروانه بهره‌برداری صادر شده و مابقی شهرک‌ها نیز در حال اجرای زیرساخت‌های تولیدی هستند. علایی از حمایت قاطع مسؤولان از احداث شهرک‌های خصوصی خبر داد و تصریح کرد: احداث این نوع شهرک‌ها دارای الزاماتی است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، صدور مجوز پروانه تأسیس برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرک‌های غیردولتی همانند شهرک‌های دولتی از مزایای یکسانی برخوردار هستند، افزود: این شهرک‌ها دارای معافیت مالیاتی ۷ تا ۱۳ ساله بوده و مدیریت آن کاملاً در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه گذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار