بکارگیری نیروی کار تبعه خارجی غیر مجاز در استان مجازات قانونی دارد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت : با کارفرمایانی که از نیروی کار تبعه خارجی که از به صورت غیر مجاز وارد کشور می‌شوند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴ 17 August 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ الیاسی بیان داشت  : وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مرجع ذیصلاح در اجرای مواد ۱۲۰ تا ۱۲۹ قانون کار اقدام به صدور و تمدید پروانه کار نیروی کار خارجی مورد نیاز سرمایه‌گذاران و کارفرمایان با هدف تسهیل گری و توسعه سرمایه‌گذاری می نماید.

وی افزود : مطابق ‌ماده ۱۸۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را‌ در کاری غیر از آن چه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را به وزارت‌کار و امور اجتماعی اعلام ننمایند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام از کارفرمایانی که به نیروی کار ماهر خارجی نیاز دارند خواست که از مجرای قانونی پیگیر کار روادید کار با حق کار مشخص مورد نیاز خود شوند و از بکارگیری نیروی کار غیر مجاز خودداری کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار