افتتاح مرکز تحقیقات صنعتی پیشرانه‌های الکتریکی دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم

مرکز تحقیقات صنعتی پیشرانه های الکتریکی در دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ 15 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدعلی زلفی گل، ۲۵ مرداد در حاشیه افتتاح این مرکز و بازدید از روند اجرای طرح فرا (دانشگاه آینده) در دانشگاه اراک و شرکت صنعتی گداختار اظهار کرد: اظهار کرد: امروزه در دنیا آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی بایستی نیاز محور و مهارت محور باشد.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه اراک که از امتیازات و مزیت‌های نسبی برخوردار است، سعی کرده از این مزیت‌ها استفاده کند و اتفاقات جدیدی را رقم بزند.

زلفی گل ادامه داد: طرح «فردای روشن آموزش» راهی است برای مهارت محور کردن آموزش دانشجویان که خوشبختانه صنایعی که در شهر اراک وجود دارند با دانشگاه اراک در این طرح همکاری کردند و در طراحی کلاس‌ها، حضور دانشجویان در بستر عملی کار در صنعت همکاری کرده و شرایط کارآموزی و کاربینی را برای دانشجویان مهیا کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این اقدام مبارک دانشگاه اراک می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد تا همین مسیر را ادامه دهند و شرایطی ایجاد کنند تا افراد صاحب نظر و اساتید مجربی که در زمینه اجرایی و عملیاتی وجود دارند، سیستم فعالی در آموزش ایجاد ‌کنند و دانشجویان نیز در محل کار به صورت عملی بخشی از آموزش را ببینند.

وی با بیان اینکه این طرح فعلا در دانشگاه اراک آغاز شده است گفت: من از مدیران صنایعی که در این طرح شرکت کردند تشکر می‌کنم. در دفترچه کنکور امسال نیز این طرح آمده و تعدادی دانشجو برای این مهم پذیرفته می‌شوند که سرآغازی برای مهارت محور کردن آموزش در کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح، در راستای تضمین شغل آینده دانشجویان نیز هست، افزود: این اقدام صنایع خصوصی یک کار خیر مابانه نیز هست چراکه با این کار خیر، جوانان با آموزش موثر در محیط کار، دیگر نگران آینده شغلی خود نیستند که باعث ایجاد امید در نسل جوان می‌شود.

زلفی گل در رابطه با اقدامات وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: روسای دانشگاه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای حضور دانشجو برای سال جدید در دانشگاه را مهیا کنند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا دولت جدید و وزیر علوم آینده نگران آغاز سال تحصیلی جدید نباشد. ما از ظرفیت تعطیلات تابستانی نهایت استفاده را کردیم تا خوابگاه‌ها، سلف‌ها و کلاس‌ها تا حد مقدور، بازسازی و تجهیز شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار