اردبیل در تخصیص اعتبارات گردشگری رتبه سوم کشوری را دارد

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اعلام کرد: طبق ارزیابی وزارتخانه متبوع، این استان از حیث اختصاص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای حوزه گردشگری در کشور رتبه سوم را دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ 12 August 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، یاسر رعنایی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش اداره کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی استان اردبیل رتبه سوم در اختصاص اعتبترات تملک سرمایه ای را به خود اختصاص داده است.
 
وی اضافه کرد: بر اساس بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند بخشی از پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.
 
رعنایی افزود: در این چارچوب برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شامل راه، آب‌، برق‌ و گاز اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال مالی ۱۴۰۲ در مسیرها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی سواحل شمال و جنوب کشور تخصیص یافته است.
 
وی ادامه داد: طبق اعلام اداره کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری ۱۰ استان برتر در تخصیص اعتبارات مزبور به ترتیب اول تا دهم عبارتند از استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل، گلستان، بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان و ایلام است و اردبیل در جایگاه سوم قرار دارد.
 
استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در ۱۲ شهرستان جزو مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار