نصب تجهیزات اندازه‌گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از نصب به روزترین تجهیزات اندازه گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک در ایستگاه‌های حیران و الماس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ 05 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید کوهی با اعلام این خبر اظهار کرد؛ با توجه به اینکه عمق برف یک پارامتر مهم برای تحلیل و پیش بینی شرایط آب و هوایی بوده و باید به طور منظم اندازه گیری شود به همین خاطر با پیگیری‌های انجام شده، سنسور برف سنج اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه این تجهیزات برای نخستین بار در استان در گردنه الماس و حیران نصب و راه اندازی شده است، اضافه کرد: گردنه‌های کجل و صائین و ایستگاه کوهستان آلوارس جزو اولویت‌های این اداره کل برای نصب این تجهیزات هستند.
وی در ادامه اندازه گیری مداوم و بدون تماس سنسور برای شرایط محیطی کوهستانی، غشای سرامیکی مقاوم، مهر و موم شده و بدون تعمیر و نگهداری با سپر محافظ در برابر یخ و برف و فیلتر برف و بارندگی با استفاده از تحلیل طیف هوشمند را از ویژگی‌های این تجهیزات عنوان کرد.
کوهی همچنین گفت: این تجهیزات برای شرایط آب و هوایی کوهستانی بسیار مفید بوده و دقت اندازه گیری عمق برف قابل اعتماد را فراهم می‌کند، به همین دلیل این تجهیزات برای هواشناسان در پیش بینی و صدور هشدار بهمن، اطلاع از وضعیت مناطق اسکی، ایستگاه‌های تحقیقاتی قابل استفاده و مفید بوده و جزو تجهیزات ضروری برای استان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار