بهره برداری از پروژه مجتمع مسکونی 1000 واحدی و برجهای مسکونی فردوسی در مشهد

معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق کشور گفت: پروژه مجتمع مسکونی 1000 واحدی و برجهای مسکونی فردوسی، در مدت ۵ سال با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان، به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ 01 August 2024

به گزارش تابناک رضوی، سید عباس حسینی در این خصوص اظهار کرد:  این پروژه با طراحی مناسب در بحث فضای سبز می‌تواند سرانه‌های عمومی در این حوزه در شهر مشهد را ارتقا دهد.
 
مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه؛ هدف ما این است تکنولوژی استفاده شده در این پروژه و پروژه های دیگر تحت نظارت مورد استفاده و الگو در پروژه‌های سطح کشور باشد، افزود: امیدواریم پروژه با حداکثر دقت و پایداری در حداقل زمان و با سرعت ساخته شود و حتی ۲۰ درصد زودتر از مدت زمان پیش بینی شده به بهره‌برداری برسد.
 
 
مهندس مجید توتونچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز بیان کرد: سهامدار عمده ما بانک مسکن است. مدیرعامل بانک در برنامه‌های خود، پروژه های سطح کشور را پایش می‌کند و پشتیبانی می‌نمایند. ماکت این پروژه بعد از تائید در کمیسیون ماده ۵ نهایی شده و تحویل داده شده که امروز رونمایی می‌گردد.
 
 
وی افزود: با صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ شورایعالی شهرسازی تعداد طبقات پروژه مشخص شد و بر همین اساس نقشه‌های ساختمانی بروزرسانی شد. این پروژه در دو فاز در زمینی به مساحت ٦ هکتار احداث خواهد شد. مشاور پروژه تلاش کرد با کم‌کردن سطح اشغال پروژه و گنجاندن ساختمان‌های ٩ تا ١٣ طبقه در پروژه فضای سبز بیشتری برای شهر مشهد ایجاد کند. فاز یک ۵۰۰ واحد است که متوسط واحدها سه خوابه ۱۲۰ متری خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق بیان کرد: فاز دو برج ۲۷ طبقه و یا ۱۵ طبقه است که هنوز در کمیسیون ماده ۵ تائید نشده است و بنا بر این است با بازنگری دوباره در طراحی این فاز تائیدیه اخذ گردد. موقعیت مکانی پروژه در مسیر مستقیم حرم مطهر رضوی قرار دارد و ایجاد فضای سبز گسترده و نزدیکی به قطار شهری را از ویژگی‌های اصلی این پروژه خواهددبود.
 
توتونچی تصریح کرد: این پروژه مفصل دو منطقه برخوردار و در حال توسعه مشهد است. این مجموعه ۶ هکتاری، هزار خانواری می‌تواند تاثیرگذار توسعه مشهد مقدس در بلوار موسوی قوچانی باشد و باعث تراکم کم منطقه به تراکم بالا گردد. از جاذبه‌های پروژه، گردش حداقلی باد است. ۸۵ درصد ساختمان‌ها نور مستقیم و ۱۵ درصد نور از قسمت‌های میانی با نو گیرهای ۱۲ متری، می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: پارکینگ‌های کل واحدها از مسیر موسوی قوچانی و زیر ساختمان است که هیچ خودرویی در داخل پروژه تردد ندارد و مسیر بدون کربن خواهد بود. با این دليل طراحی پروژه در مسابقه بین‌المللی شرکت کرد و در حوزه محیط زیست شایسته تقدیر گردید. توجه ما به سودآوری نیست، بلکه به تعهد اجتماعی شهر است. همچنین محرمیت پروژه طوری طراحی شده است که هیچ اشرافیت به واحدها ندارند. نمای این پروژه آجر سفید اختصاصی اصفهان است و ۲۵ درصد آجرها فیروزه‌ای بر گرفته از نمای فیروزه‌ای مسجد گوهرشاد خواهد بود.
 
مجید قاسمی هنری، معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه فردوسی بصورت مشارکتی بین آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق است که آورده آستان‌قدس رضوی، زمین است و آورده شرکت، ساخت واحدهای مسکونی است. ۸ مجتمع در حال ساخت است و مجتمع شماره ۹، مشکلی در کمیسیون ماده ۵ دارد که باید حل گردد و بعد شروع به ساخت شود.
 
وی ادامه داد: مساحت کل پروزه ۱۷۰ هزار متر مربع است که هزار واحد دو خوابه و سه خوابه طراحی شده است و معماری پروزه جزء ۱۰ پروژه برتر جهان شناخته شده است. به علت اختلافاتی که بین آستان‌قدس و شهرداری بوده فعالیت به حداقل رسیده و بعد از گرفتن مجوزها پروژه سرعت گرفته و می‌تواند در کمتر از ۵ سال به نتیجه برسد.
 
معاون شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق اعلام کرد: قبلا در محل احداث پروژه، فضای سبز با حدود هزار درخت وجود داشت. با تدابیر اندیشیده شده در این پروزه به همان میزان درخت و فضای سبز احداث می‌گردد. همچنین کمیسیون ماده ۵ ما را ملزم به احداث واحدهای خدماتی کرده است که پیرامون پروژه بصورت پررنگ ساخته می‌شود که در یک قطعه ۶ هزار متر مربع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار