فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ پیرغلام در استان

رئیس انجمن مداحان و پیرغلامان استان گفت : در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۴۰۰ پیرغلام فعالیت می‌کنند که ۱۰ نفر از آنها برای شرکت در همایش بین المللی پیرغلامان کشور به کرمان اعزام شدند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵ 31 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صادق اداره با اشاره به اینکه این افراد به مدت سه روز در جوار مرقد حاج قاسم سلیمانی در همایش پیرغلامان حسینی شرکت خواهند کرد، افزود: این افراد بیشترین سهم را در برگزاری مناسبت‌های مذهبی استان دارند.
یکی از این پیرغلامان گفت: خداوند را سپاسگزاریم که بعد از سال‌های سال به عنوان پیرغلام امام حسین علیه السلام به استان کرمان دعوت شدیم تا علاوه بر شرکت در همایش، مرقد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که ایران اسلامی و دنیا مدیون همچنین افرادی است، را زیارت کنیم.
یکی دیگر از این پیرغلامان حسینی گفت: از سال ۱۳۶۴ تاکنون در هیئت ابوالفضل علیه السلام شهر چرام مشغول به خدمت هستم.
یکی از بانوان نیز گفت: هم اکنون کانون فرهنگی، هیئت، روضه خانگی و بیت الزهرا (س) دارم و فعالیت‌های دیگر از جمله تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست و همچنین کمک به بیماران نیازمند نیز دستور کار قرار دارد.
یکی از شاعران اهل بیت علیهم السلام نیز گفت: علاوه بر اینکه عمر خود را در این مکتب عاشورا و هیئت‌ها گذرانده‌ام، در زمینه‌های مکتب عاشورا و مکتب آئینی شعر سروده‌ام و تاکنون دو جلد کتاب شعر نیز از بنده به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار