اعلام زمان و شرایط عرضه ارز اربعین

ارز اربعین امسال در ۳ هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی از هفتم مرداد تا سوم شهریور عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ 25 July 2024

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امسال ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود. 
همچنین بانک مرکزی در دستورالعمل پیشین مرتبط با چگونگی فروش ارز اربعین اعلام کرده بود که در صورت فراهم بودن شرایط برای رفاه حال زائران ، فروش ارز در بستر سامانه‌های اینترنتی بانک‌های عامل، با احراز هویت کامل مشتری و پذیرش تمام مسئولیت‌های مترتب از سوی بانک‌های منتخب امکان‌پذیر است.
بر همین اساس از هفت بانک عامل عرضه کننده ارز اربعین چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب زمینه را برای ارائه خدمات غیر حضوری به متقاضیان دریافت ارز اربعین مهیا کرده‌اند که، بانک‌های ملی و پست بانک در بستر پیام رسان «بله»، بانک سپه در بستر پیام رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سیپنو» (به آدرس SEPINO.BSI.IR) به متقاضیان دریافت ارز اربعین خدمات غیر حضوری ارائه می‌کنند.
بانک پارسیان هم ارز اربعین را به صورت غیر حضوری در بستر پیام رسان «آی گپ» ارائه می‌کند که این خدمت پس از نهایی شدن از طریق وب سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
خدمات غیر حضوری بانک تجارت نیز در بستر سامانه این بانک ارائه می‌شود که متقاضیان می‌توانند درباره چگونگی دریافت این خدمات به سامانه بانک تجارت مراجعه کنند.
 گفتنی است بانک ملت در ایام اربعین حسینی در زمینه عرضه اربعین خدمات غیرحضوری نخواهد داشت.
فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ ۲۰۰هزار دینار عراق، به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود.
ضمناً دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جزء معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله)، ممنوع است.
فروش ارز به زائران بالای پنج سال (متولدان اول شهریور ۱۳۹۸ به قبل) با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه "نظارت ارز (سنا) در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» (کد سرفصل ۵۰) و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه امکان‌پذیر است که برای زائران ۵ تا ۱۵ سال باید به جای کارت ملی اصل شناسنامه ارائه شود.
همچنین کد رهگیری در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) پس از طی فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح ، فعال می‌شود و سرپرستان خانوار برای خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند.
حضور نداشتن سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌ بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار