باشت همچنان می‌سوزد / جهنم واقعی در کوه‌ها و مراتع +فیلم

گرمای بی سابقه، وزش باد، انبوهی مراتع و جنگل‌ها و ناکافی بودن امکانات و محدود بودن توان افراد عمل کننده، وضعیت را هر لحظه خطرناک‌تر و غیرقابل کنترل‌تر میی کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ 25 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، چند روزی است که مناطق مختلف شهرستان باشت دچار حریق گسترده شده و هر روز و هر ساعت بر دامنه این آتش سوزی‌ها افزوده می‌شود. شاهدان عینی از شدت آتش سوزی و همچنین گستردگی مناطق خبر می‌دهند. گفه می‌شود وضعیت آتش سوزی بسیار عجیب و غیر قابل کنترل است و هر بار منطقه‌ای دچار حریق می‌شود. گستردگی و پهنه آتش به گونه‌ای است که از شمال تا جنوب شهرستان باشت در حال سوختن است متاسفانه زبانه‌های آتش از مرز شهرستان گذشته و وارد شهرستان چرام هم شده است.
این وضعیت در شب گذشته موجب شده بود که شهرستان چرام هم دچار شرایط بحرانی شود و مردم و مسئولین این شهرستان هم وارد کارزار مقابله با حریق در ارتفاعات هم مرز با شهرستان باشت شوند.
گرمای بی سابقه، وزش باد، انبوهی مراتع و جنگل‌ها و ناکافی بودن امکانات و محدود بودن توان افراد عمل کننده، وضعیت را هر لحظه خطرناک‌تر و غیرقابل کنترل‌تر میی کند.

تجهیزات محدود است 
این آتش سوزی‌های گسترده از صبح روز سه شنبه هفته جاری و از سه منطقه شادگان، شابهرام و کوه لار شهرستان گرمسیری باشت در استان کهگیلویه وبویراحمد هجوم آورده و مسئولان و منابع محلی می‌گویند: توان مقابله و مهار این حجم آتش و شعله‌های سهمگین با این تعداد نیرو و تجهیزات محدود را نداریم و خواستار کمک فوری از جمله بالگرد آب پاش هستند.

سرپرست فرماندار باشت گفت: این آتش سوزی‌ها روز سه شنبه هفته جاری به دلیل نامعلومی شروع شد با وجود تلاش ستاد بحران شهرستان، امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیرو‌های محلی به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیادآتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.
شاهینی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از نیرو‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی، اعضای ستاد بحران، بسیج و نیرو‌های منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش در این مناطق هستند.
شاهینی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزار‌های وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی رو به روست و تاکنون بخشی از این آتش دشت لار باشت کنترل شده است.
وی تصریح کرد: برای مهار آتش این مناطق نیازمند کمک فوری و نیروی بیشتر مردمی و امدادی هستیم.
شاهینی با بیان اینکه هم اکنون آتش در جنگل‌های مناطق این شهرستان از جمله کوه لار، شادگان، شاه بهرام و دشت لار زبانه می‌کشد گفت: ۲ دستگاه بالگرد هلی برن به منظور جابجایی نیرو‌ها و یک دستگاه بالگرد آب پاش هم اکنون به این منطقه اعزام شدند.
وی ابراز کرد: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در این مناطق از ۲ روز گذشته تاکنون در این شهرستان دشوار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار