۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای بخش زیربنایی به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق استان واریز شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ 09 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، میرمحمد مودی در این‌باره افزود: این مبلغ از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان برای تامین و اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان واریز شد.

وی عنوان کرد: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان اخیرا واریز شد، افزود: از مبلغ هزار میلیارد ریال به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ هزار ۶۴۰ میلیارد ریال به شرکت آب‌ و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز تخصیص یافت.

مودی یادآور شد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه زودتر برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

مودی گفت: در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به شهرهای استان الحاق و یا مورد توافق با مالکین قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع ۳۱ شهر استان تعداد ۳۸ سایت با میزان جمعیت پذیری ۱۴۱ هزار و ۱۸۸ نفر تعریف شده که آماده سازی، ۲۵ سایت توسط شهرداری ها، ۲ سایت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲ سایت توسط بخش خصوصی و تعداد ۹ سایت توسط موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از شهرهای استان با توجه به کثرت متقاضیان بیشتر از ۲ یا سه سایت پیش‌بینی شده‌ است، بیان کرد: در تمامی سایت‌ها هم زمان با شروع عملیات آماده سازی ساخت واحدها توسط متقاضیان پس از طی مراحل قانونی و نیز تامین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و شرکت گاز در دست انجام است.

مودی افزود: اکنون ۱۷ سایت دارای خدمات آب، ۲۳ سایت دارای خدمات برق و ۲۹ سایت دارای خدمات گاز است.

وی گفت: تامین هزینه‌های آماده‌سازی سایت‌های مذکور در اراضی که به متقاضیان واگذار شده برعهده متقاضی بوده و در سایر اراضی که در مالکیت دولت قرار دارد بر عهده دولت است که از محل اخذ سهم سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت می‌شود.

مودی اظهار کرد: اجرای آسفالت در سایت‌های نهضت ملی مسکن پس از اتمام اجرای خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و از طریق قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه انجام خواهد پذیرفت.

  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار