راه‌اندازی۸۵۰ ‌موکب‌ در مرزهای خوزستان به مناسبت اربعین حسینی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از راه‌اندازی ۸۵۰ موکب ایرانی بین راهی، در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین کشور عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 31 July 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سال جاری از ۲۵ محرم تا ۳۰ محرم زمان استقرار مواکب و از اول صفر شروع خدمات به زائرین خواهد بود.

وی افزود: زائران اربعین سیدالشهداء(ع) مهمانان عزیز ما مردم خوزستان هستند و برای میزبانی از زائران اربعین حسینی همچون سال‌‎های گذشته و حتی بهتر از گذشته، آماده هستیم.

رییس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: در سال گذشته به صورت رفت و برگشت حدود سه میلیون زائر از پایانه‌های استان تردد داشتند و ان شاءالله امسال برای تردد چهار میلیون زائر آماده هستیم.

موسوی ادامه داد: به منظور پذیرایی کامل از زائرین اربعین حسینی، از ابتدای ورودی شهرستان‌های ایذه، بهبهان، هندیجان و اندیمشک تا شهرهای طول مسیر منتهی به پایانه‌ها،  مواکب، حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان و تغذیه زائرین اربعین در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد: ساخت و ساز ابنیه مواکب مردمی در چذابه به صورت جهادی انجام شد و در حال حاضر ما در چذابه یک شهرک اربعینی عالی داریم که همه زیرساخت‌ها در آن در نظر گرفته شده است.

موسوی اضافه کرد: به زودی ساخت و ساز ابنیه مواکب مردمی در شلمچه نیز شروع خواهد شد و تمام تلاش‌ها برای فراهم آوردن آسایش و رفاه زائران است.

وی گفت: برای ایجاد سیستم تهویه خنک در مواکب پایانه‌های چذابه و شلمچه با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط به کلیه مواکب تعدادی کولر با قیمت مناسب و تعدادی هم به صورت اهدایی واگذار شد.

موسوی گفت: بحمدالله در این چند ساله تمامی دستگاه‌های دولتی در اربعین کاملا میدانی وارد می‌شوند و هیچگونه کوتاهی در این باره صورت نمی‌گیرد.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در جلب حمایت مردم و خیرین از مواکب اربعین حسینی و تقویت آن‌ها جهت افزایش توان خدمت رسانی به زائران داشته باشند.

موسوی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ مردم گفت: در شهرستان هفتکل ۴۰ روستا برای حمایت از مواکب مربوط به شهرستان خود ثبت‌نام کرده‌اند و هر روز یک روستا مسئول تهیه تغذیه موکب شهرستان در پایانه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار