خونی برای حیات/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/افشار پرویزی بابادی

کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ 30 July 2024
تصمیمی مهم یا ساده برای انجام یک کار خداپسندانه کمک کردن به نیازمندان مالی یا جانی ی‌توان از دارایی خود برای رفع آلام آنها هزینه کرد یا سلام پای کار بیاوریم. اهدای خون کاری خداپسندانه برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی است.
 
شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که اهدای خون فقط برای گیرندگان خون و فرآورده‌های آن مفید است و فرد اهدا کننده از مزیتی برخوردار نخواهد بود، این تصورات درست نیست اهدای خون برای فردی که خون خود را اهدا می‌کند مزایای زیادی دارد و سلامتی او را تضمین می‌کند.
 
برای افرادی که مشکلات و بیماری‌های خاصی ندارند و سلامت کامل برخوردار بودند اهدای خون می‌تواند عاملی مثبت در جهت گردش خون آنها باشد،اهدای خون همانند دیگر کار ها با اصول و قاعده خاص خود انجام می شود، گفته شده که برای اهدای خون کامل باید 17 سال یا بیشتر داشته باشید، همچنین برای اهدا باید حداقل 110 پوند وزن داشته باشید و از سلامت خوبی برخوردار باشید.
 
فرد اهدا کننده باید اطلاعاتی در مورد شرایط پزشکی و هر دارویی که مصرف می کند به عوامل اجرایی پایگاه انتقال خون ارائه دهید. این موارد ممکن است بر واجد شرایط بودن فرد برای اهدای خون تأثیر بگذارد.
 
 اهدای خون کاری پیچیده نیست فرد متقاضی با دردست داشتن مدارک شناسایی می تواند به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند پس از دریافت مشاوره از کارشناسان در صورت داشتن شرایط لازم نصبت به خونگیری اقدام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار